AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
010203040506
07080910111213
14151617 181920
21222324252627
28

Jak obniżyć szkodowość floty?

Czwartek, 17 lutego, 2011

Szkodowość określa się na podstawie stosunku wartości powstałych w danym okresie szkód do wysokości odprowadzanych składek. Firmy, dla których osiągnął on poziom bliski 100 procent będą musiały liczyć się z tym, że nowe stawki jakie zaproponują im ubezpieczyciele będą znacznie wyższe od wcześniejszych. Aby temu zapobiec, konieczne jest zredukowanie powodowanych w przedsiębiorstwie szkód. Co ubezpieczyciel może uznać za podstawę do obniżenia kwoty ubezpieczenia?

Jednym ze sposobów na obniżenie składek AC jest zainstalowanie systemu monitoringu flot GPS. Koszt takiej instalacji zaczyna się od 1000 zł od samochodu, jednak wydane na ten cel pieniądze mogą szybko się zwrócić. Stały monitoring pojazdów pozwala na kontrolowanie sposobu i częstotliwości korzystania z firmowych samochodów. Ponadto dyscyplinuje pracowników, zwiększa ich efektywność i ogranicza nieautoryzowanie użycie pojazdów.

Oprócz tych oczywistych korzyści, monitoring może być podstawą do obniżenia wspomnianych stawek ubezpieczeniowych. Jak tłumaczy Jarosław Oleksy, prezes firmy Alea Broker – Systemy te pozwalają nie tylko lokalizować samochody w przypadkach kradzieży, ale także wpływają na poprawę bezpieczeństwa jazdy. Kierowca jeździ wolniej, zmniejsza zużycie paliwa, a także prowadzi samochód ostrożniej. Ogranicza się w ten sposób ekspozycję pojazdów na ryzyko szkód, co może skutkować obniżeniem wysokości składek o 5 – 7 procent od wartości wyjściowej.

Innym sposobem na ograniczenie szkodowości w firmie przewozowej jest szkolenie pracowników z zakresu bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. Jest to świetne uzupełnienie dla inwestycji w monitoring, ponieważ umożliwia kierowcom dalsze ograniczanie kosztów dzięki poznaniu odpowiednich technik prowadzenia samochodów. – Samo zainstalowanie systemów monitorujących nie spowoduje, że pracownicy firmy będą jeździć ekonomiczniej i bezpieczniej. Aby skuteczniej ograniczyć koszty paliwa czy liczbę kolizji należy pomyśleć o tym, aby kierowcy poznali zasady Eco-drivingu oraz bezpiecznej jazdy, przećwiczyli je i stosowali praktyce. Warto, aby menadżerowie flot zainteresowali się tym aspektem zwłaszcza, że obecnie możliwe jest skorzystanie z programów szkoleniowych dofinansowanych przez Unię Europejską lub otrzymanie na ten cel środków od Towarzystwa Ubezpieczeń - mówi Katarzyna Siemińska – Kędzia, prezes Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Test & Training Safety Centre w podpoznańskich Bednarach.

Towarzystwa ubezpieczeniowe mogą pomóc podczas inwestowania zarówno w monitoring jak i szkolenia pracowników, które obniżą szkodowość w firmie. – Jako broker ubezpieczeniowy zajmujemy się negocjowaniem również takich składników programu ubezpieczenia jak tzw. Fundusz prewencyjny. Pieniądze w nim zgromadzone są przelewane na konto Ubezpieczającego, który rozlicza się z Zakładem Ubezpieczeń na podstawie faktur za na szkolenia, monitoring i inne formy zabezpieczenia pojazdów. Należy zaznaczyć jednak, że Ubezpieczyciele nie zawsze są skłonni przeznaczyć swoje środki na takie fundusze, a do przyznania takiej formy pomocy potrzebna jest silna argumentacja – dodaje prezes Alea Broker.

W efekcie przeprowadzenia szkoleń oraz wdrożenia monitoringu, firmy przewozowe mogą liczyć na oszczędności w znacznie większym zakresie niż obniżenie wysokości składek ubezpieczeniowych. Szersza kontrola nad pracownikami i zwiększenie ich kwalifikacji pozwala na wzrost rentowności przedsiębiorstwa, głównie za sprawą ograniczenia niepotrzebnych strat, które często wynikają z pośpiechu, nieposzanowania służbowych samochodów oraz braku odpowiednich umiejętności.


Informacja uzupełniająca

Alea Broker
Firma Alea Broker powstała w Poznaniu w 2003 roku jako odpowiedź na indywidualne potrzeby klientów w obszarze polityki ubezpieczeniowej firm. Alea jest brokerem ubezpieczeniowym współpracującym z większością towarzystw ubezpieczeniowych obecnych na polskim rynku, oferując wszystkie dostępne w Polsce rodzaje polis. Działalność Alea Broker obejmuje między innymi zabezpieczenia majątku przedsiębiorstw i przyszłości ich pracowników, jak również pomoc i nadzorowanie procesu likwidacji szkód. Szeroki wachlarz usług firmy skierowany jest do przedsiębiorstw produkcyjnych, budowlanych, handlowych oraz usługowych, a także do sektora rolniczego.

Nazwa firmy nawiązuje z łaciny do słowa ryzyko, które Alea Broker stara się rzetelnie przedstawiać swoim klientom, oferując dostosowane programy ubezpieczeń, uwzględniające zmieniające się warunki i oczekiwania firm. Poznańską firmę brokerską charakteryzuje nie tylko najwyższy standard świadczonych usług, ale również doradztwo w zakresie uświadamiania i zarządzania ryzykami. Usługi oferowane przez Alea Broker są „szyte na miarę”, dzięki czemu sprostają nawet najbardziej wysublimowanym wymaganiom przedsiębiorstw.

Test & Training Safety Centre
Test & Training Safety Centre Sp. z o.o. (TTSC), firma, którą założyli w 2006 roku Sobiesław Zasada i Franz Wurz, jest jedynym ośrodkiem w Polsce szkolącym kierowców z zakresu bezpiecznej i ekonomicznej jazdy według metody Test & Training. Siedziba firmy znajduje się na terenie podpoznańskiego lotniska Bednary (gmina Pobiedziska). Na ponad 20 ha stworzono kompleksowy ośrodek treningowy, który posiada pełną infrastrukturą do prowadzenia treningów z zakresu bezpiecznego kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi, w tym 3 płyty poślizgowe oraz specjalny tor off-road. Spółka zatrudnia ponad 20 instruktorów - specjalistów w swoich dziedzinach, a zarazem miłośników motoryzacji. Trenerzy są przygotowani do prowadzenia szkoleń dla kierowców pojazdów wszystkich kategorii. Za cel swoich działań TTSC stawia sobie edukowanie o sposobach bezpiecznej jazdy poprzez symulowanie ekstremalnych sytuacji na drodze w warunkach bezpiecznych dla kursanta. Firma prowadzi również zajęcia dla dzieci z zakresu bezpiecznego poruszania się po drodze, a dla młodzieży licealnej na temat techniki i fizyki jazdy. Spółka należy do grupy Test & Training International, której założycielami są Franz Wurz - kierowca rajdowy, i jego syn Alexander Wurz - kierowca Formuły 1.

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+