AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
01 020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Aktywnie czy z tradycjami?

Czwartek, 1 września, 2011

Prelite Public RelationsZe spotkaniami z przyjaciółmi oraz w rodzinnym gronie najczęściej kojarzy nam się Coca-Cola. Pepsi stawia na sport. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez studentów i wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu pod kierunkiem dra Waldemara Rydzaka.

Dwa popularne napoje wizerunkowo wiele łączy, ale również dzieli. Z przeprowadzonego badania wynika, że obie marki napojów cenione są przez amatorów spotkań towarzyskich. Coca-Cola jednak bardziej kojarzona jest również z uroczystościami rodzinnymi oraz tradycją, Pepsi natomiast - z aktywnym stylem życia.

Rozbieżność w wizerunku obu marek potwierdzają również sytuacje i gadżety kojarzone z napojami. Koncert, rodzinna kolacja czy książka zdecydowanie częściej łączone są z Coca-Colą. Skojarzenia z deskorolką, piłką nożną czy odtwarzaczem mp3 przeważają zdecydowanie w przypadku Pepsi. Według studentów biorących udział w badaniu Coca-Cola umiejętnie łączy nowoczesność z tradycją, Pepsi to natomiast napój odpowiedni dla osób aktywnych.
Z przygotowanego raportu płyną również wnioski, że Coca-Cola traktowana jest jako element popkultury oraz nieodłączna część otaczającego świata. Z tego względu może być przez konsumentów wybierana ze względu na rozpoznawalność marki. „Marka” i „dostępność” to najczęściej padające argumenty uzasadniające preferencje wyboru Coca-Coli. Pepsi to natomiast bardziej świadomy wybór konsumentów.

Najbardziej liczna grupa osób spożywających Pepsi pije ją okazjonalnie (56 %) natomiast 40 % konsumentów Coca-Coli przyznaje się do picia jej raz w tygodniu. 17 % spośród respondentów wybierających Pepsi pije ją codziennie. To o 4 % konsumentów więcej niż w przypadku Coca-Coli.

Autorami raportu są studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu ze specjalności Publicystyka Ekonomiczna i Public Relations: Damian Cejrowski, Łukasz Flieger, Natalia Kośmider, Laura Nawrocka, Natasza Nitshke oraz Karolina Zagata. Więcej informacji w załączonym raporcie.

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+