AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
01
02030405060708
09101112131415
16171819 202122
23242526272829
30

Czy pozycjonowanie bez optymalizacji jest możliwe?

Czwartek, 19 kwietnia, 2012

Optymalizacja firmowej strony internetowej wpływa na skuteczność jej pozycjonowania i pozwala szybciej osiągnąć pożądane efekty. Choć istnieje możliwość promowania portalu www bez jego wcześniejszej modyfikacji, to jednak nie jest ona zalecana. Dlaczego tak się dzieje? Którą opcję powinien więc wybrać przedsiębiorca?

Optymalizacja jest procesem, który powinien poprzedzać pozycjonowanie. Większość stron internetowych nie została bowiem stworzona z myślą o tym procesie. Jednym z podstawowych działań w tym wypadku jest więc audyt i modyfikacja portalu www pod kątem planowanych działań.

Kluczowe elementy

- Optymalizując stronę www sprawdzamy, czy będzie ona poprawnie indeksowana, a niektóre jej elementy, takie jak np. panel administracyjny, nie będą widoczne w wynikach wyszukiwania. Ponadto zwracamy także uwagę na odpowiednią ekspozycję słów kluczowych – mówi Sebastian Kopeć, specjalista ds. pozycjonowania w firmie Procreate.

Z reguły wprowadzone zmiany nie mają wpływu na wygląd i funkcjonalność portalu www. Stanowią jednak spore ułatwienie dla wyszukiwarek internetowych, gdyż pomagają na łatwiejsze określenie tematyki danej strony oraz skojarzenie i jej powiązanie ze słowami kluczowymi. Optymalizacja pozwala również wyeliminować określone błędy w budowie serwisu internetowego. Czy powinno się więc z niej rezygnować?

Konkurencja w sieci

Pozycjonowanie strony bez jej wcześniejszej optymalizacji jest możliwe, jednak niezalecane. Może ono stanowić spore utrudnienie dla przedsiębiorcy, który chce zaistnieć w sieci, ponieważ wydłuża okres oczekiwania na rezultaty podejmowanych działań. Trudniej mu jednak wyróżnić się na tle rywali z branży, także promujących się w Internecie.

- Czas potrzebny na osiągnięcie pożądanych wyników, bez wcześniejszej optymalizacji strony www, zależy od konkurencyjności słów kluczowych, pod kątem których jest ona promowana. W przypadku bardzo popularnych fraz, zdobycie dobrego miejsca w wyszukiwarce, może okazać się niemożliwe nawet po kilku latach prowadzenia takich działań – dodaje ekspert Procreate.

Pozycjonowanie strony bez optymalizacji pod kątem słów kluczowych jest możliwe. Świadczą o tym np. przypadki, w których w wyszukiwarce Google pod słowem kluczowym „ptasia grypa” pojawiała się strona byłego prezydenta, pomimo że na tej stronie nie zawarto w ogóle takiej frazy. Jest to wynik umieszczenia w Internecie sporej ilości linków prowadzących do tej strony z zawartą frazą „ptasia grypa”.

Choć możliwe jest pozycjonowanie strony www bez jej wcześniejszej modyfikacji, to przedsiębiorca powinien się zastanowić nad korzyściami takiego rozwiązania. Warto bowiem pamiętać, że odpowiedni dobór słów kluczowych i dostosowanie portalu www do wymogów wyszukiwarek, w sposób znaczący zwiększa skuteczność podejmowanych działań promocyjnych w sieci.

 

Informacje dodatkowe:
Procreate Sp. z o.o. jest poznańską agencją interaktywną zajmującą się szeroko pojętym marketingiem internetowym, w tym pozycjonowaniem stron internetowych oraz prowadzeniem kampanii linków sponsorowanych Google AdWords. Spółka istnieje na rynku od czterech lat, zatrudnia 50 osób, które obsługują ponad 5 tysięcy przedsiębiorstw z całej Polski. W 2011 roku znalazła się na 5. miejscu w rankingu firm SEM/SEO, który ukazał się w raporcie "Internet Standard 2K11". Ponadto Procreate jest certyfikowanym partnerem Google w zakresie linków sponsorowanych. Z początkiem 2012 roku firma otrzymała certyfikat ISO 9001:2008 potwierdzający wysoką jakość świadczonych usług oraz po raz drugi certyfikat wiarygodności Solidna Firma, jak również została nowym członkiem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

^

© 1994-2021 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+