AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
01 02030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Twórcze wakacje w mieście czyli street art w Bridgestone

Warsztaty tworzenia murali.

Warsztaty tworzenia murali

Środa, 1 sierpnia, 2012

Pomysł, szablon, wycinanie, sprayowanie. W poznańskim oddziale japońskiego koncernu Bridgestone miała miejsce artystyczna ekspresja sztuki ulicznej. Od 30 lipca do 1 sierpnia 2012 grupa 12 gimnazjalistów i licealistów z ratajskiej świetlicy socjoterapeutycznej „Pracownia Umiejętności AMICI” wzięła udział w zajęciach tworzenia murali. Młodzież przekształciła parking fabryki w galerię kolorowych dzieł sztuki.

Od sierpnia parking w Bridgestone nie będzie już zwykłym miejscem, bowiem każda przestrzeń zajęta przez twórcę zmienia swoje znaczenie i nabiera artystycznego sensu. – Ze świetlicą AMICI współpracujemy od około 6 lat, z doświadczenia wiemy, że to bardzo uzdolniona i wrażliwa młodzież. Staramy się wspierać ich zarówno finansowo, jak i przekazując np. firmowe gadżety, które mogą być przydatne na zajęciach w świetlicy. AMICI było również gościem na pikniku z okazji 10-lecia naszej firmy – opowiada Patrycja Ślosarczyk, Wiodący Specjalista z Bridgestone Poznań. - Tym razem przygotowaliśmy dla młodzieży warsztaty artystyczne. Postanowiliśmy oddać im do dyspozycji powierzchnię  naszego parkingu. Murale, które tu powstały, na pewno będą zwracały uwagę pracowników i staną się symbolem tej przestrzeni – mówi Ślosarczyk.

Idea street artu na dobre wpisała się w przestrzeń publiczną Poznania. Na wielu ulicach wciąż mamy okazję oglądać wielkoformatowe murale, wykonane przez artystów z rożnych krajów w ramach majowego festiwalu Outer Spaces. Sztuka uliczna coraz częściej ze ścisłego centrum przenosi się również na peryferia miasta.

W ramach zajęć „Żurawie na szczęście, czyli warsztaty tworzenia murali w poznańskim Bridgestone” młodzież z świetlicy AMICI przez pierwsze dwa dni poznawała nową technikę, aby trzeciego dnia przenieść swoje projekty na ścianę  podziemnego parkingu dla pracowników firmy.
- Na zajęciach uczyliśmy się wycinania szablonów i zasad kompozycji. Wykonaliśmy żurawie, które najpierw musieliśmy sobie wyobrazić, wyciąć szablon i potem przenieść go na ścianę. Mój żuraw jest kolorowy i bardzo mi się podoba. Wcześniej zajmowałem się tylko rysunkiem, fajnie, że mogłem spróbować czegoś nowego – mówi Delfin Łakatosz, uczestnik warsztatów.
Dlaczego żurawie? W Kraju Kwitnącej Wiśni są one metaforą szczęścia i długowieczności. Na warsztatach połączona została japońska symbolika z dobrą zabawą i poznaniem nowej techniki artystycznego wyrazu.

- W przestrzeni miejskiej można zrobić wiele dobrego, ale można też jej zaszkodzić. Na zajęciach uczymy się rozróżniać to, co robi np. brytyjski anonimowy artysta Banksy od tego, co w Poznaniu zrobił ostatnio Pive – mówi Małgorzata Ciernioch, prowadząca warsztaty artystka, znana w Poznaniu z licznych projektów artystycznych. - Technika tworzenia szablonów ma bardzo duże szanse trafić do młodych osób, gdyż mimo swojej prostoty daje bardzo duże możliwości tworzenia – dodaje muralistka.

Zajęcia były dobrym wstępem do poznania przez młodzież idei street artu oraz zabawy z nową techniką. To również nauka doświadczania przestrzeni publicznej i wyrobienia sobie naturalnego szacunku do niej. Odróżnienie sztuki od zwykłego wandalizmu, o której wiele mówiło się w Poznaniu przy okazji działań graficiarzy Pive czy Potse, to cenna lekcja społecznej odpowiedzialności dla każdego młodego człowieka.

Akcja pod patronatem Urzędu Miasta Poznania i Konsorcjum Marki Poznań.

 

 

Grupa Bridgestone
Bridgestone to czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych. Japoński koncern założony w 1931 roku przez Shojiro Ishibashi, posiada obecnie ponad 50 fabryk ogumienia na całym świecie, zatrudnia powyżej 138 000 pracowników, a jego łączna sprzedaż w roku 2010 wyniosła około 28,2 mld USD.Bridgestone z powodzeniem angażuje się w wyścigi Moto GP.
Europejski oddział Bridgestone zatrudnia ponad 13 000 pracowników i prowadzi pełen zakres operacji obejmujących produkcję, rozwój, testy, sprzedaż oraz posiada własną sieć detaliczną „First Stop”.
Japońska grupa jest w Polsce właścicielem firm produkcyjnych: Bridgestone Poznań, Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku, Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce oraz fabryki opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Stargardzie Szczecińskim.
Bridgestone został uznany najlepszym inwestorem w Polsce w roku 2008.

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Rodzinom AMICI, już od ponad 10 lat w "Pracowni Umiejętności AMICI" na os. Lecha 104a  oferuje zajęcia socjoterapeutyczne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży poszukującej zdrowego stylu  życia, wolnego od uzależnień; wspiera przy tym całe rodziny. Stowarzyszenie AMICI realizuje również projekty sportowe, z promocji zdrowia, promocji Poznania oraz teatralne organizując już dwukrotnie Noce Teatrów i Konkursy Literackie w Poznaniu.
adres strony: www.stowarzyszenie-amici.pl

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+