AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
0102030405
06070809101112
13141516171819
202122 23242526
2728293031

Jak promować firmę w niemieckim Google?

Środa, 22 sierpnia, 2012

Większe zyski? Nowe środki na inwestycje w firmie? Renoma na rynku międzynarodowym? Referencje od zachodnich klientów? Jak tego dokonać? Sposobem na sukces firmy może być mocne wejście na rynek zachodni, np. najbliższy - niemiecki. W dobie Internetu proces ten rozpoczyna się przede wszystkim od profesjonalnie przygotowanej i skutecznie wypozycjonowanej strony internetowej.

Polska na Zachodzie znana jest z rzetelnej i wykwalifikowanej siły roboczej, która w stosunku do zachodnich odpowiedników jest również znacznie tańsza. Dużą popularnością cieszą się przedsiębiorstwa oferujące pośrednictwo pracy, firmy wykonujące prace techniczne i manualne (budownictwo, instalatorstwo), ale również branże zaawansowanych technologii, takich jak np. optyka.  Polskie produkty spożywcze od lat zdobywają uznanie wśród niemieckich przedstawicieli z branży żywnościowej; wśród niemieckich konsumentów polski rynek słynie też ze sprzedaży detalicznej produktów niszowych oraz na zamówienie, np. szat liturgicznych, repliki broni i rzemiosła artystycznego.

Przełamać bariery

Nadal panuje błędne przeświadczenie, że polskie firmy oferują usługi niższej jakości niż ich zachodni sąsiedzi. Wynika to z pewnego braku zaufania do sposobu prowadzenia biznesu w Polsce. Jednak rzeczywiste kontakty handlowe z Niemcami skutecznie zaprzeczają tej tezie. Drugą przeszkodą, zaraz po barierze mentalnej, jest język. Firma chcąc wejść na niemiecki rynek musi skorzystać z usług specjalistów z danej branży, władających jednocześnie językiem niemieckim - o których jest bardzo trudno - lub korzystać dodatkowo z usług biur tłumaczeń. Prowadzenie strony internetowej w obcym języku to jedna sprawa, inną jest wypozycjonowanie swojej domeny w niemieckim Google.

- Pomysł wprowadzenia usługi pozycjonowania stron na rynku niemieckim powstał w naszych głowach 2 lata temu. Bardzo dużo czasu poświęciliśmy na przygotowanie odpowiedniego zaplecza obejmującego fachową wiedzę z zakresu niemieckiego prawa handlowego, funkcjonowania rynku pozycjonowania w Niemczech i kluczowych czynników na nie wpływających – mówi Bartosz Juniczak, specjalista ds. pozycjonowania z firmy Procreate. – Dopiero, gdy mieliśmy pewność, że będziemy w stanie podołać wysokim wymaganiom niemieckiego rynku zdecydowaliśmy się wprowadzić usługę pozycjonowania w Google.de. Nasi Klienci mogą korzystać z niej od maja – wyjaśnia Juniczak.

Profesjonalny start na Zachodzie

Główne procesy pozycjonowania stron przebiegają tak samo jak na google.pl. Istotne jest zapewnienie dobrej zawartości strony: wartościowe treści zawierające odpowiednie słowa kluczowe, prawidłowo zdefiniowane meta - tagi (tytuł, opis, keywords), stopka strony, poprawnie skonfigurowany plik robots.txt i przekierowania adresów. Pojawiają się jednak różnice. – Najważniejszą rzeczą jest oczywiście przygotowanie strony w niemieckiej wersji językowej. Najlepiej, gdy zarejestrowana jest na domenie .de na adresie IP zlokalizowanym w Niemczech - wyjaśnia Bartosz Juniczak z Procreate. W dalszej kolejności należy zadbać o dodawanie witryny do niemieckich katalogów stron, gdyż  linki z nich mają znacznie większą wartość z punktu widzenia wyszukiwarki Google, niż te pochodzące z polskich katalogów.

Sukces na Zachodzie

Firmy z Polski nie zawsze przyznają się do sukcesów na rynku niemieckim, gdyż obawiają się negatywnych i stereotypowych skojarzeń z naszym krajem na Zachodzie. Czy słusznie projektujemy na siebie i innych kompleks bycia z Polski? Rzeczywistość zmienia się, a coraz więcej firm osiąga sukcesy na Zachodzie i są one równoprawnymi oraz szanowanymi partnerami biznesowymi. Wśród polskich firm będących na najwyższych pozycjach w Google.de, znajdują się strony: www.pflegekrafteauspolen.de, www.paradyz.com, www.direkt-aus-polen.de. Ich właściciele na pewno już dawno zapomnieli, czym jest kompleks bycia z Europy Środkowo-Wschodniej, a całkiem możliwe, że nigdy nie mieli z nim do czynienia.

 

Informacje dodatkowe:
Procreate Sp. z o.o. jest poznańską agencją interaktywną specjalizującą się w profesjonalnym tworzeniu serwisów www, a także w szeroko pojętym marketingu internetowym oraz w pozycjonowaniu stron internetowych i prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.

^

© 1994-2020 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+