AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
01020304050607
0809101112 1314
15161718192021
22232425262728
293031

Startuje akcja „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą, czyli dziecko bezpieczne na drodze”

Piątek, 12 października, 2012

Ponad 2000 dzieci z 23 wielkopolskich szkół i przedszkoli będzie uczyć się, jak bezpiecznie poruszać się po drogach. 15 października 2012 r. rozpoczyna się piąta edycja akcji edukacyjnej „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą, czyli dziecko bezpieczne na drodze”, organizowanej przez Bridgestone Poznań przy udziale policji.

„Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą” jest częścią globalnej akcji „Think before you drive” organizowanej przez fundację Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), korporację Bridgestone oraz związki motoryzacyjne na całym świecie. Jej celem jest promowanie bezpiecznych zachowań oraz identyfikacja zagrożeń, jakie mogą czekać na drodze.

W czterech poprzednich edycjach akcji „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą” wzięło udział ponad 11 000 przedszkolaków i uczniów z 110 placówek oświatowych. W sumie organizatorzy pokonali prawie 4200 km. Ze swoim przesłaniem trafili także do rodziców i kilkuset pedagogów. W tym roku pomiędzy 15 a 31 października odwiedzą placówki w Poznaniu, Gnieźnie, Jarocinie, Budzyniu, Swarzędzu, Lednogórze, Skórzewie, Lusowie, Suchym Lesie, Kotlinie i Jaraczewie.

– Plan działań jest prosty: wolontariusze Bridgestone Poznań odwiedzają wielkopolskie szkoły i przedszkola, prowadząc interaktywne zajęcia. Na spotkaniach dzieci uczą się, jak prawidłowo zapinać pasy, jak korzystać z fotelika samochodowego i być widocznymi na drodze – mówi Ksenia Ratajczak z Bridgestone Poznań, która od 5 lat organizuje akcję i prowadzi spotkania. – Dodatkowo maluchy otrzymują odblaskowe woreczki i breloczki, a także kredki i kolorowanki, które pomagają utrwalić zasady bezpiecznego zachowania na drodze i w aucie.

W trakcie pokazów dzieci mogą także spróbować samodzielnie zapiąć się w pasy na odpowiednim do wzrostu foteliku dziecięcym, by sprawdzić, jak korzystać z nich, aby podróż była bezpieczna. – Reakcje dzieci na zajęcia prowadzone przez Bridgestone są bardzo pozytywne. Organizatorzy stawiają na to, żeby pokazy przyjęły atrakcyjną i przystępną dla dzieci w wieku przedszkolnym formę – mówi Justyna Bączyk, pedagog z poznańskiego przedszkola „Niebieskie Migdały”, a zarazem mama Huberta, który uczestniczył w poprzedniej edycji akcji.

Główną atrakcją pokazu jest jednak manekin Jan. To jeden z animatorów firmy Bridgestone, który przebrany jest w specjalny, żółty strój manekina testowego używanego w symulacji wypadków samochodowych (w testach NCAP). – Bez względu na to, jak bardzo prowadzący stara się zaciekawić uczestników pokazu innymi atrakcjami, to Jan jest najbardziej oblegany przez dzieci na każdym spotkaniu – przyznaje Ksenia Ratajczak z Bridgestone Poznań. – Najmłodsi utożsamiają postać Jana z bezpieczeństwem i lepiej przyswajają informacje o tym, jak należy zachowywać się na drodze.

Partnerem akcji są szkoły i przedszkola. Działania edukacyjne wspiera również policja. – Nie ma obowiązku nauczania dzieci w szkołach o tym, jak poruszać się po drodze. Dlatego chętnie współorganizujemy akcję z Bridgestone, bo widzimy, ile przynosi pożytku – mówi aspirant Dariusz Majewski z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu, który koordynuje współpracę policji z organizatorami. - Widzimy ogromną potrzebę edukacji dzieci i młodzieży w zakresie bezpiecznego poruszania się po drogach, a Bridgestone robi to bardzo efektywnie. Zajęcia są profesjonalnie przygotowane, w formie zabawy, dzięki czemu treści są najlepiej przyswajane przez małego odbiorcę – dodaje Dariusz Majewski. Udział policjantów dodatkowo ma pokazać dzieciom wagę problemu odpowiedzialnego zachowania na drodze.

O wartości prowadzonych przez Bridgestone Poznań zajęć może świadczyć rosnące zainteresowanie akcją. Z roku na rok coraz więcej szkół i przedszkoli chce gościć u siebie wolontariuszy. – Dyrektorzy placówek, w których nie byliśmy jeszcze z pokazem, zachęceni opiniami kolegów z innych przedszkoli i szkół zgłaszają swoje placówki – dodaje Ksenia Ratajczak.

Zalety akcji dostrzegają również rodzice. – Cieszę się, że moje dziecko uczy się zasad bezpiecznego udziału w ruchu drogowym. Widzę, że takie zajęcia są bardzo potrzebne, bo dzięki nim mój syn nie tylko wie, jak należy zachować się na drodze, ale przede wszystkim do dzisiaj przestrzega przepisów. Zaczął także pilnować nas, rodziców, żebyśmy zapinali pasy – mówi Justyna Bączyk.

Celem akcji jest również edukacja dorosłych. Dlatego dzieci otrzymują m.in. folder, który – po powrocie ze szkoły czy przedszkola – przekazują rodzicom. Znajdują się w nim informacje o tym, jak właściwie ustawić fotelik, jak odpowiedzialnie zachowywać się będąc uczestnikiem ruchu drogowego i jak dbać o stan techniczny pojazdu, by podróżowanie było bezpieczne.

– Już teraz myślimy o kolejnych edycjach akcji. Wiemy bowiem, że zaangażowanie przedszkolaków i uczniów na zajęciach przełoży się na bezpieczniejsze zachowanie na drogach – podsumowuje Ksenia Ratajczak.

 

Grupa Bridgestone
Bridgestone to czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych. Japoński koncern założony w 1931 roku przez Shojiro Ishibashi, posiada obecnie ponad 50 fabryk ogumienia na całym świecie, zatrudnia powyżej 138 000 pracowników, a jego łączna sprzedaż w roku 2010 wyniosła około 28,2 mld USD.

Europejski oddział Bridgestone zatrudnia ponad 13 000 pracowników i prowadzi pełen zakres operacji obejmujących produkcję, rozwój, testy, sprzedaż oraz posiada własną sieć detaliczną „First Stop”.

Japońska grupa jest w Polsce właścicielem firm produkcyjnych: Bridgestone Poznań, Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku, Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce oraz fabryki opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Stargardzie Szczecińskim.
W roku 2008 Bridgestone został uznany najlepszym inwestorem w Polsce.

Akcja Bridgestone.

Akcja Bridgestone

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+