AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
010203
04050607 080910
11121314151617
18192021222324
25262728

Jak osiągnąć sukces we franczyzie?

Czwartek, 7 lutego, 2013

Franczyza może być ciekawą formą aktywności zawodowej w czasach kryzysu. Aby osiągnąć w niej sukces, warto podążać śladem tych, którzy z powodzeniem prowadzą biznes od lat. Przedsiębiorczość, otwartość, dbałość o ofertę punktu sprzedaży i ekspozycję towaru – to główne cechy wyróżniające Franczyzobiorcę Roku sieci EURO – SALON Prasowy.

Prowadzenie salonu prasowego nie jest łatwe. Zgromadzenie kapitału, wybór optymalnej lokalizacji i rozpoczęcie działalności to dopiero początek. Efektywne wykorzystanie know-how franczyzodawcy wzbogacone własnymi pomysłami na biznes pozwala jednak wyróżnić się na wymagającym rynku.

- W tej branży liczy się przede wszystkim otwartość i umiejętność prowadzenia własnej firmy – mówi Wioletta Pasturczak, która otrzymała tytuł „Franczyzobiorca Roku 2012”. Od 3 lat prowadzi EURO – SALON Prasowy w Murowanej Goślinie w Wielkopolsce. Z powodzeniem łączy obowiązki zawodowe z życiem rodzinnym.

Jak przyznaje, we franczyzie ważne jest znalezienie sposobu na dotarcie do potencjalnych klientów punktu sprzedaży i utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Ze względu na specyfikę działalności istotna staje się w niej także umiejętność połączenia dwóch różnych funkcji – właściciela firmy oraz jej pracownika. Przydatne w tym wypadku mogą okazać się dotychczasowe umiejętności zawodowe.

- Z franczyzą miałam kontakt już wcześniej jako pracownik salonu prasowego. Pomysł na biznes wydawał mi się ciekawy, dlatego też zdecydowałam się wykorzystać zdobyte doświadczenie i otworzyć własny punkt sprzedaży – dodaje Wioletta Pasturczak. - Potrzebowałam czasu, aby wdrożyć się we wszystkie kwestie związane z prowadzeniem własnej działalności. Z perspektywy czasu oceniam pozytywnie ten wybór.

Tytuł „Franczyzobiorca Roku” przyznawany jest przez spółkę EUROKIOSK od 5 lat. Przy wyborze oceniane są poszczególne aspekty związane z prowadzeniem biznesu. Zalicza się do nich odpowiednie zaopatrzenie punktu sprzedaży, ekspozycję towaru, skuteczność w dotarciu do klientów, estetykę obiektu i zgodność ze standardami sieci. Wyniki ogłaszane są podczas corocznego spotkania z franczyzobiorcami. Dotychczas wyróżnienie otrzymało 18 przedsiębiorców.

- Jest to forma nagrody i podziękowania za dotychczasową współpracę – mówi Piotr Szpiganowicz, dyrektor marketingu spółki EUROKIOSK  zarządzającej siecią salonów prasowych. - Konkurs motywuje naszych franczyzobiorców do coraz efektywniejszego zarządzania punktem sprzedaży i podejmowania działań, które przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu na rynku.

Choć część z ocenianych kryteriów dotyczy wyłącznie franczyzy, wiele z nich może okazać się przydatnych także w innych dziedzinach biznesu.



Informacje dodatkowe:
EUROKIOSK Sp. z o.o. zarządza siecią, franczyzową, która obecna jest na rynku od 1997 r. Firma rozpoczynała działalność w Poznaniu, jednak dzięki konsekwentnie prowadzonej ekspansji zarządza obecnie ponad 150 punktami sprzedaży detalicznej na terenie zachodniej Polski. Wiodącą marką sieci jest EURO-SALON Prasowy, w port folio znajdują się także Eurokioski, kawiarnie Eurocafe oraz punkty gastronomiczne EURO-SNACK. Więcej informacji na stronie www.eurokiosk.pl.

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+