Rok 2020
04 sierpień
Ludzie są wzrokowcami, a dane statystyczne co najwyżej mogą wesprzeć komunikaty oparte na obrazie. Warto pamietać o tym w ramach projektowania własnych strategii komunikowania w ramach obszarów crisis management i crisis communication. Przynajmniej w pierwszej fazie sytuacji kryzysowej, w której ludźmi rządzą emocje.
List Burmistrza prowokuje do szeregu pytań np. czy zdjęcie wykonane o tej samej porze, czy w tym samym miejscu itd. Dobór argumentacji np. zużycia wody niekoniecznie musi być zły, pod warunkiem, że będzie się łączył z liczbą turystów w mieście, a nie na plaży. Czasami "mniej" znaczy "lepiej". Lektura listu prowokuje do sformułowania sugestii, aby w tego typu sytuacjach korzystać z usług specjalistów. Warto także zastanowić się jaka może być rola agencji public relations w trakcie podejmowanych działań informacyjnych. Głównego komunikatora czy zewnętrznego doradcy?
Sam temat jest trudny, nie tylko w Polsce. Niskie statystyki śmiertelności/ zachorowań powodują, że ludzie przestają dostrzegać zagrożenie, a dla gmin nadmorskich utrata dochodu to ogromny problem.
»
Rok 2017