AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
010203 0405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Japoński sukces poznaniaków

Piątek, 3 października, 2014

Bridgestone, Bridgestone Poznań, KAIZEN,sukces, międzynarodowy konkurs


Poznańska innowacyjność po raz kolejny została nagrodzona. Zespół pracowników Bridgestone Poznań zajął pierwsze miejsce w międzynarodowym konkursie na najlepszy projekt usprawniający (KAIZEN) organizowanym przez japoński koncern. Opracowany przez niego system poprawił efektywność produkcji i zmniejszył ilość odpadów.

W lipcu poznaniacy wygrali eliminacje kontynentalne, a na początku września wyjechali do Japonii na finał, zajmując w nim ex aequo pierwsze miejsce (otrzymując TQM Award i Grand Prize). Zwycięski projekt wyróżnił się wśród 15 propozycji prezentowanych przez przedstawicieli Bridgestone z całego świata.

W 2010 roku stanęliśmy przed wyzwaniem, które wymagało od nas opracowania systemu będącego odpowiedzią na rozbudowę fabryki, a zarazem 30% redukcję opon odpadowych – mówi Krzysztof Nowaczyk, szef produkcji Bridgestone Poznań. – Staraliśmy się na bieżąco monitorować sytuację i dopasowywać się do zmieniających się okoliczności. Dzięki temu udało nam się osiągnąć założony cel i zmniejszyć ilości odpadów nawet o 32% – dodaje Krzysztof Nowaczyk.

Liderem nagrodzonego projektu została produkcja, którą wspierały działy: techniczny i utrzymania ruchu. W wyniku prac kilkunastoosobowego zespołu zaproponowane zostały usprawnienia polegające m.in. na: standaryzacji procesu zbierania informacji o oponach z defektem, odpowiednim ustawieniu maszyn czy oprogramowania oraz szkoleniu operatorów klasyfikujących wady opon. Jest to pierwszy taki sukces zespołu Bridgestone Poznań.

– Cieszymy się, że rozwiązanie zaproponowane przez naszą grupę projektową zyskało uznanie w ogólnoświatowym konkursie Grupy Bridgestone – mówią Janusz Matak, Jacek Banaś oraz Mikołaj Michalski, którzy prezentowali pomysł na konkursie w Japonii. – Jest to sukces całej załogi, która miała znaczący udział we wdrażaniu rozwiązań i dowód na to, że to właśnie zaangażowanie pracowników przekłada się na powstawanie innowacyjnych projektów.

Międzynarodowy konkurs na najlepszy projekt KAIZEN (czyli działania poprawiające płynność pracy i eliminujące opóźnienia, niedociągnięcia procesu, itp.) jest organizowany przez Grupę Bridgestone co roku. Biorą w nim udział wszystkie fabryki należące do koncernu. Konkurs SRK przeprowadzany jest w 2 etapach. Pierwszy etap to eliminacje kontynentalne, których zwycięzcy startują w finale w Japonii. Istotą rozwiązania zgłaszanego do konkursu jest to, by był on prowadzony zgodnie z zasadami DMAIC (Definiuj-Mierz-Analizuj-Ulepszaj-Kontroluj) i przynosił spodziewane efekty. Takie wymogi spełniał właśnie projekt zaproponowany przez poznaniaków.

fot.

fot. Bridgestone_Zespół w Japonii w towarzystwie M. Tsuya (CEO) oraz K. Nishigai (COO)

^

© 1994-2022 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+