AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
0102
03040506 070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Nowe oblicze Ruukki dla klientów

Czwartek, 6 listopada, 2014

RuukkiRuukki, Plannja, SSAB, Ruukki Construction, media, Prelite, obsługa medialna, konferencja prasowa


W lipcu 2014 roku Ruukki i Plannja połączyły się, w wyniku czego powstała nowa spółka – Ruukki Construction, z siedzibą w Helsinkach. Firma jest obecnie jednym z wiodących europejskich producentów w swojej branży, wyspecjalizowanym w obsłudze klientów z sektora budowlanego. Fuzja dwóch marek wzbudziła zainteresowanie mediów i partnerów biznesowych w zakresie kierunku i rozwoju dalszej działalności firmy. 6 listopada zarząd połączonej spółki odwiedził Polskę, by opowiedzieć o planach biznesowych Ruukki w naszym kraju.

Obecnie Ruukki Construction posiada w naszym kraju cztery fabryki zatrudniające około 400 osób. –Polska, obok Finlandii, Szwecji i Rosji, jest jednym z najważniejszych rynków, na których funkcjonujemy. W planach firmy jest kontynuowanie produkcji oraz współpracy z dotychczasowymi partnerami. Dzięki połączeniu z Plannja i utworzeniu Ruukki Construction, chcemy umocnić swoją pozycję w kraju, rozwijając ofertę pokryć dachowych w ramach dwóch silnych marek: Ruukki i Plannja. Dzięki wysokim kwalifikacjom naszych polskich pracowników jesteśmy w stanie dostarczać na rynek doskonałej jakości produkty. Wytwarzanie komponentów dla przemysłu budowlanego zamierzamy kontynuować pod marką Ruukki – wyjaśniał podczas spotkania Marko Somerma, Prezes spółki.

Beneficjentem połączenia spółek będą sami klienci. Dotychczasowa działalność firmy, usługi oraz osoby kontaktowe pozostają bez zmian. Scalenie Ruukki i Plannja umożliwi wymianę know-how między firmami i efektywny rozwój, a co za tym idzie – zaoferowanie szerszego wachlarza produktów swoim odbiorcom oraz lepszy serwis dla klientów.

Zarząd Ruukki podkreślał stały wzrost świadomości w zakresie zrównoważonego budownictwa oraz rosnące w Polsce zapotrzebowanie na energooszczędne rozwiązania. Odpowiedzią na zmieniające się trendy mają być stale udoskonalane komponenty i produkty. – Rozwiązania solarne Ruukki poprawiają efektywność energetyczną domów jednorodzinnych. Wykorzystując zmagazynowaną energię słoneczną, ogrzewają wodę używaną przez gospodarstwa domowe. Obserwując rosnący popyt na tego typu rozwiązania, koncentrujemy się na stałym rozwoju segmentu produktów solarnych – podkreślał Grzegorz Pucek, Dyrektor Sprzedaży Ruukki Roofing.

W ostatnich latach wprowadzony na rynek został m.in. system paneli solarnych Ruukki Energy oraz Liberta Solar Facade (wbudowanych w fasady budynków). – Zmieniające się unijne dyrektywy i polskie przepisy budowlane oraz rosnące koszty energii powodują, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się produkty zwiększające efektywność energetyczną budynków, w tym między innymi systemy fasadowe. Prognozujemy, że w nadchodzących latach wspomniane rozwiązania będą zyskiwać na popularności – mówił Waldemar Szostak, Dyrektor Biznesu Komponenty Budowlane Ruukki.

Polska, jako jeden z większych rynków produkcji i zbytu, jest mocnym punktem na europejskiej mapie działalności firmy. – Pragniemy, by Ruukki Construction stało się prekursorem i liderem rynku w zakresie efektywnych rozwiązań budowlanych dla budynków mieszkalnych i przemysłowych w całej Europie – podsumował spotkanie Prezes Marko Somerma.

Ruukki Construction będzie produkować pokrycia dachowe Ruukki i Plannja w fabryce w Żyrardowie. Skupienie działań w jednym miejscu pozwoli m.in. na racjonalizację produkcji i wsparcie procesu rozwoju produktów, a także pozwoli zbudować szybszą i bardziej elastyczną sieć dystrybucji dla odbiorców. Aby zapewnić najwyższy poziom obsługi i bezpośredni kontakt z klientami, firma nadal będzie obsługiwać swoich klientów także w oddziale w Warszawie.

W lipcu 2014 Ruukki połączyło się z SSAB. Plannja, należąca do SSAB, oraz Ruukki Construction, należące do Rautaruukki utworzyły razem nowe Ruukki Construction.

Zespół Prelite wspierał Ruukki w przygotowaniu i obsłudze medialnej konferencji prasowej na ten temat.

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+