AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
0102
0304050607 0809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Design w służbie sprzedaży i nie tylko

Piątek, 7 listopada, 2014

Design w służbi sprzedaży, designing customer experience, shopping experience, design, Concordia Design, CAPS Group, Branch Brothers, Prelite


Jak synergią designu i obsługi wpłynąć na sprzedaż? Jak zaprojektować przymierzalnię, w której każdy będzie czuł się komfortowo? Tych i innych przydatnych informacji z zakresu shopping experience mogli dowiedzieć się uczestnicy poznańskich warsztatówDesign w służbie sprzedaży”, będących inauguracją projektu Designing Customer Experience (DCE).

Czwartkowe (6.11) warsztaty połączyły w sobie wiedzę z zakresu designu i marketingu. Były one wspólnym projektem firmy Branch Brothers (ekspertów od kreowania pozytywnych doświadczeń zakupowych w miejscu sprzedaży) oraz firmy CAPS Group – międzynarodowego producenta indywidualnie projektowanych mebli. Punkt wyjściowy pierwszego spotkania w Concordia Design w Poznaniu stanowiły przymierzalnie w sklepach odzieżowych.

Specjalnie na okazję przygotowaliśmy model przymierzalni, którą zaproszeni goście mogli komentować i ulepszać – mówi Austin Campbell, dyrektor zarządzający CAPS Group. Zależało nam na tym, by stworzyć uczestnikom warsztatów warunki do kreatywnego myślenia tak, by zgodnie z zasadami psychologii konsumenta zaprojektowali idealny model przymierzalni. Z doświadczenia wiemy bowiem, jak ważne jest to, by było to miejsce, w którym każdy będzie czuł się komfortowo.

Wizualizacja przymierzalni zapoczątkowała wspólne rozważania o projektowaniu, ulepszaniu i dostosowaniu placówek handlowych do potrzeb klientów. Doświadczenie producenta mebli, architektów oraz ekspertów od shopping experience pozwoliło pokazać, w jaki sposób projektować i aranżować sklepy, aby jak najefektywniej wykorzystać przestrzeń oraz finalnie – zwiększyć sprzedaż.

Kreowanie pozytywnych doświadczeń klientów jest ważne w każdej branży sprzedażymówi Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers. – Zapraszając na nasze warsztaty architektów, specjalistów od marketingu i wszystkich zainteresowanych shopping experience, chcemy zachęcić ich do łączenia w codziennej pracy elementów designu i marketingu. Mamy ponadto nadzieję, że zarówno pierwsze spotkanie, jak i kolejne wydarzenia tego typu staną się okazją do wymiany doświadczeń między uczestnikami.

Prowadzącym spotkanie „Design w służbie sprzedaży” był również dr Marcin Chłodnicki specjalista w dziedzinie wzornictwa usług (service design) oraz service design thinking. Warsztaty odbywały się pod patronatem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Kolejne spotkania w ramach projektu DCE odbędą się na początku przyszłego roku. Informacje na ich temat będzie można znaleźć na profilu http://www.facebook.com/designingcustomerexperience, który wkrótce stanie się też kanałem komunikacji na temat designu i shopping experience.

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+