AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
01020304 0506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Warsztaty kreatywności w Krotoszynie – podsumowanie

Piątek, 4 marca, 2016

Łapacz snów z obręczy siatki do koszykówki czy skarbonka z tenisówki – to tylko niektóre z wielu ciekawych pomysłów na wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku, jakie zaprezentowali uczestnicy warsztatów „Myśl kreatywnie”. W ramach cyklu spotkań w krotoszyńskim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 eksperci z poznańskiej agencji Branch Brothers (Upright Group) pomogli uczniom rozwinąć umiejętności nieszablonowego myślenia. Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem młodzieży.

W ramach projektu odbyły się dwa spotkania – „Myślenie lateralne” oraz „Kreatywna autoprezentacja”, w których wzięło udział łącznie ok. 200 uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Warsztaty prowadziła Joanna Bociąg, trener biznesu i konsultant w Branch Brothers (Upright Group).

Zadaniem uczestników było m.in. znalezienie jak największej ilości kreatywnych zastosowań różnych przedmiotów codziennego użytku, np. pucharu, tenisówki czy skrzynki. Na koniec uczniowie mieli za zadanie wybrać najciekawszy ich zdaniem pomysł, a następnie w czasie 2 minut „sprzedać” go rówieśnikom. Najbardziej kreatywni uczestnicy otrzymali atrakcyjne nagrody, m.in. tablety, słuchawki i głośniki przenośne.

Zainteresowanie warsztatami przerosło najśmielsze oczekiwania pomysłodawców projektu – Bartłomieja Krakowskiego oraz Macieja Czubaka.

Jesteśmy bardzo zaskoczeni tak pozytywnym odbiorem naszej inicjatywy. Nie spodziewaliśmy się tak dużej liczby uczestników. Mamy nadzieję, że uczniowie będą wykorzystywali zdobytą wiedzę w przyszłości. Sukces tego przedsięwzięcia nie byłby możliwy bez wsparcia firmy Promax oraz przedstawicieli Branch Brothers, którzy zgodzili się bezpłatnie poprowadzić warsztaty. To doskonały wstęp do kolejnych tego typu projektów – mówili.

Swojego zadowolenia z przebiegu warsztatów nie kryli również przedstawiciele Branch Brothers.

Widzimy wyraźne zapotrzebowanie wśród uczniów na podobne inicjatywy – przyznała Joanna Bociąg. – Niestety, wciąż zbyt mało jest zajęć pokazujących najmłodszym, jak bardzo potrzebne w codziennym życiu jest myślenie kreatywne. Wielu uczniów nauczonych jest szablonowego podejścia „pod klucz” i oczekuje jednego, gotowego rozwiązania. Poprzez nasze warsztaty chcieliśmy pokazać, że dany problem można rozwiązać na mnóstwo różnych sposobów, a każdy z nich może być równie dobry i skuteczny – podkreśliła.

Warsztaty „Myśl kreatywnie” zrealizowane zostały w ramach ogólnopolskiej olimpiady „Zwolnieni z teorii”, organizowanej przez start-up społeczny Social Wolves, skierowanej do studentów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Celem projektu jest zachęcenie młodych ludzi do podejmowania inicjatywy w zakresie zarządzania i realizacji projektów społecznych. Wszyscy uczestnicy, którzy  zrealizują swoje projekty, otrzymają certyfikaty z zarządzania o międzynarodowej rozpoznawalności. W pierwszej edycji olimpiady w 2014 roku, wzięło udział ponad 7000 uczestników, a beneficjentami ich projektów było aż pół miliona osób.

Więcej informacji o projekcie uczniów z Krotoszyna, „Myśl kreatywnie”, można znaleźć na portalu Facebook: www.facebook.com/myslkreatywniekrotoszyn. Informacje o olimpiadzie „Zwolnieni z teorii” znajdują się na stronie www.zwolnienizteorii.pl.

Fot.

Fot. Branch Brothers

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+