AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
0102
03040506070809
10111213141516
17181920 212223
24252627282930
31

Obraz w przekazie, czyli logo Goodyeara i potencjalna sytuacja kryzysowa na 75 mln odbiorców

Czwartek, 20 sierpnia, 2020

podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie 2020 cały panel naukowy poświęcono zagadnieniu przekazów opartych na obrazie w komunikacji kryzysowej. Żyjemy w świecie opartym na materiałach video, fotografiach, infografikach. Obraz może czasami lepiej opisać stany emocjonalne niż niejeden tekst, ale z drugiej strony zatrzymane w kadrze przekazy mogą być pozbawione kontekstu oraz zafałszowywać odbiór rzeczywistego zdarzenia.

Niektórzy naukowcy w swoich badaniach udowodnili, że nawet jeśli w relacjach medialnych pojawia się nazwa sprawcy sytuacji kryzysowej, to i tak może mieć ona mniejsze negatywne skutki niż ekspozycja logo danej marki czy firmy. Kontakt z obrazem w takich wypadkach zwiększa prawdopodobieństwo negatywnych skojarzeń różnych grup otoczenia z konkretną firmą czy produktem.  

Obecny przykład Goodyeara powinien być interesujący dla każdego, kto pracuje w branży public relations. Przypisanie „własności” źródła problemu do danej marki pozostaje w relacji do przypisania odpowiedzialności za sytuację, a to ma istotny wpływ na przebieg sytuacji kryzysowej (formowanie się oczekiwań otoczenia).

#image, #crisis, #crisiscommunication, #crisismanagement, #reputation, #kryzys, #komunikacjakryzysowa, #reputacja,  

https://moto.pl/MotoPL/7,175394,26225474,prezydent-trump-przestrzega-nie-kupujcie-opon-goodyear.html#s=BoxOpImg5

 

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+