Aktualności Rok 2020 05 sierpień Strategia komunikowania w sytuacji kryzysowej, a eksplozja saletry amonowej w Bejrucie Oczywiście od 4 sierpnia wszystkie oczy i obiektywy skierowane na Liban/Bejrut. Anihilowało 2750 ton saletry amonowej. Straty w ludziach i materiałowe ogromne. Jak to się dalej potoczy? Z pewnością scenariusz będzie inny, ale i tak warto sobie przypomnieć 21 września 2001 i zdarzenia we Francji. Ktoś kojarzy hasła AZF / Tuluza / Grande Paroisse / TotalFinaElf / 300 ton, 31 ofiar, ok. 2500 ciężko rannych, 8000 lekko rannych, łącznie ponad 30 tys. poszkodowanych (także materialnie)? / kilka mld USD wypłaconych odszkodowań. No właśnie, jeśli nie kojarzycie to wyjaśnieniem może byc fakt, że dziesięć dni wcześniej mieliśmy przecież 11 września atak na Dwie Wieże w USA. Warto pamiętać o tym mechaniźmie wypierania w ramach projektowania własnych strategii komunikowania (crisis management / crisis communication). Warto także zastanowić się jaka może być rola agencji public relations w trakcie podejmowanych działań. Głównego komunikatora czy zewnętrznego doradcy? W Bejrucie .... »