Numer 15

W NUMERZE

W branży
Czy dają radę?
"Poczekajmy z oceną" - pisaliśmy na temat powstania Rady Etyki PR ponad rok temu na łamach magazynu "Piar.pl". Teraz pytamy, jakie działania podejmowała i jak odczytywała je branża.

Cień uczelni
Różnice w poglądach wykładowców i praktyków pokazują, że trudno jednoznacznie stwierdzić, czy ukończenie tego czy innego studium stanowi wyznacznik umiejętności i przydatności do wykonywania zawodu.

Analiza
Polish city - province or prosperity?
Jak promuje się polskie regiony
Ważnym działaniem promocyjnym polskich miast jest wykorzystanie dużych medialnych wydarzeń, które powoli stają się wizytówką regionów.

Wizerunek
Kryzys aborcyjny
Nadciągają chmury nad międzynarodową organizację Amnesty International, która zamierza domagać się zagwarantowania prawa kobiet do dokonania aborcji w ściśle określonych okolicznościach.

Jądro atomu
Rząd coraz częściej mówi o konieczności budowy elektrowni atomowej w Polsce. By zrealizować ten projekt, potrzebne są nie tylko duże pieniądze, ale i sprawna kampania informacyjna.

Z seksem w tle
Dobrze przemyślane działania z zakresu public relations i sponsoringu przynoszą efekty także w branży erotycznej.

Dziękuję, nie palę
O wyzwaniach stojących przed branżą tytoniową w Polsce i na świecie opowiada w rozmowie z 'Piar.pl" Hubert Zawadzki, menedżer ds. relacji wewnętrznych i zewnętrznych w Philip Morris Polska.

Krasnoludki i Gamonie - Mała analiza wizerunku polskich wyborców
W marketingu politycznym segmentacja opiera się na zasadzie: zamiast ulepszać "produkt" (program i jakość kandydatów), trzeba znaleźć głupszego klienta (wyborcę).

Kuchnia PR
Kampania PR w internecie - Walka o Euro 2012
UEFA zabrania konkurującym kandydatom promowania swoich kandydatur poza granicami własnych krajów. Wyjątek stanowi internet.

Sukces "Oświeconej Warszawy"
Aktywny udział mieszkańców miasta i ich rzeczywisty wpływ na realizację akcji pozwoliły na tworzenie pozytywnego wizerunku firmy.

Wieża Babel XXI wieku
Koniec z tłumaczeniami. Nadszedł czas zarządzania międzynarodową informacją.

Recepta na kłopoty
Obserwujemy coraz większy profesjonalizm w sferze polskiego fundrisingu.

Wakacyjne Kino Letnie w S4
Pokazy filmowe pod gołym niebem to ciekawe działanie wizerunkowe pomagające budować relacje z uczestnikami eventu.

Odwagi prezesie!
Producenci filmów korporacyjnych są zgodni: przemycenie za wszelką cenę wszystkiego o firmie w tzw. telegraficznym skrócie mija się z celem.

Społeczna odpowiedzialność nadawcy
CANAL+ Cyfrowy, kontynuując dotychczasowe działania CSR, od 2006 roku realizuje program edukacji medialnej dla gimnazjalistów.

Skype podbija Niemcy
Dzięki prowadzonym działaniom Skype w ciągu jednego roku "wyszedł z podziemia" i stał się quasi-standardem w telefonii internetowej.

Lobbing
Z unijnych korytarzy
CSR według Parlamentu Europejskiego.

PR Świat
Dlaczego wygrał Sarkozy?
Łamał kanony, normy, zwyczajną pasję polityków zamieniał w swoim wykonaniu w charyzmę.

Prasa Zagraniczna
Zachować równowagę - "Pressesprecher"
Badania wykazały, że image firmy w połowie zależy od wizerunku jej szefa.

PR online
Waga Wirtualnego Wizerunku
Choć ogólna opinia na temat działalności piarowców w sieci wydaje się być dobra, okazuje się, że są oni wciąż na początku drogi do sukcesu.

Przeprosić statystyki
Dane statystyczne mogą być niezwykle ciekawym źródłem informacji na temat efektów prowadzonych działań PR online.

PR Nauka
Analiza zarządzania sytuacją kryzysową w największych 500 polskich firmach
W największych polskich firmach istnieją poważne niedociągnięcia, które mogą prowokować nie tylko kolejne kryzysy, ale i ich poważne następstwa.

STAŁE RUBRYKI

Dziennikarska kontra
Komentarze: Paweł Dybicz, z-ca redaktora naczelnego - sekretarz redakcji tygodnika "Przegląd" oraz Monika Paluszkiewicz, sekretarz redakcji Magazynu Turystyki Górskiej "n.p.m."

Oko w oko
"Liczy się prewencja" - rozmowa z Grażyną Czubińską trenerką-specjalistką w dziedzinie edukacji psychoseksualnej i mediacji
"Sytuacja mnie przerosła" - rozmowa z Iwoną Ryniewicz, b. dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w PZU

Recenzja
W krzyżowym ogniu pytań. Sztuka odpowiedzi na trudne pytania, Jerry Weissman, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007
Blogowanie w biznesie, Jeremy Wright, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007
Jak przygotować profesjonalną prezentację, G. Michael Campbell, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Kraków 2007
Komunikacja korporacyjna a biznes. Praktyczny poradnik, Leszek Kamiński, Oficyna Wydawnicza BRANTA, Bydgoszcz-Warszawa 2007
Poczta pantoflowa. Sztuka marketingu szeptanego, David Balter, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007

Felieton
Piar dawnych mistrzów
Piar-joga

Stała Rubryka
Nasza mała IV PR

Notes PR - NOWA FORMUŁA!

Wydarzenia z Polski

Między wierszami - NOWA RUBRYKA!

Wydarzenia ze świata

Barometr PR

Ludzie

^

© 1994-2018 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+