Numer 3

W NUMERZE

Analiza

W świetle reflektorów - Polityczny wybieg
Od pewnego czasu poruszanie się po polskiej scenie politycznej przypomina błądzenie we mgle - niezależnie w którą stronę pójdziemy i tak nie wiadomo, na co trafimy. Przed naszymi politykami nie lada wyzwanie. Sytuacja polityczna w kraju jest postrzegana przez społeczeństwo bardzo krytycznie - trzy czwarte ankietowanych (badania różnych ośrodków) negatywnie ocenia polskie życie polityczne, a zaledwie od 3 do 7 proc. wyraża się o nim pozytywnie. Na podstawie analizy prasowej, telewizyjnej i radiowej oraz grup dyskusyjnych sprawdziliśmy, jaki odbierani są główni aktorzy polskiej sceny politycznej

Garb jest najpierw pod marynarką, a potem nagle wystaje na zewnątrz
Dobre i złe przykłady trudnej sztuki rozmawiania polityków z mediami

W branży

Czy uczelnie stostują PR?
Promocja uczelni wyższych to trudne zadanie - wymaga uwzględnienia potrzeb wielu podmiotów, których oczekiwania trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu strategii public relations

Na pograniczu

Nie tylko ONI oszaleli
Wielu mediom pomyliły się cyferki, ale nie zauważyły, że przejście z pozycji IV władzy do I oznacza utratę V jak Victory, a w efekcie klęskę niezależności i utratę tożsamości

Wizerunek

Wizerunek na karabinku
Sporty ekstremalne niosą wszystkie wartości istotne dla potencjalnego klienta branży outdoor - gorące emocje, walkę z żywiołami, pokonywanie własnych słabości. Sprawdzanie sprzętu podczas wypraw w miejsca, do których dotarło zaledwie kilku ludzi daje też świadectwo jakości produktów

Public religions
W dziejach kościołów zawsze dbano o reputację wiernych i hierarchów. Nawet dzisiaj jednak nie można tych działań nazwać świadomym PR. Działalność apostolska, oprócz przekazu wiary, duchowości i wiedzy powinna jednak korzystać z odrobiny piaru

Samorządowy PR w potrzebie
Mimo potrzeby stworzenia odpowiednich standardów procesu komunikacji, jednostki samorządu terytorialnego rzadko korzystają z możliwości public relations, a sam termin pozostaje poza oficjalną nomenklaturą

"Sprzedawanie" Europy
Na pytania Piar.pl o wizerunek UE i strategię komunikacji Komisji Europejskiej, odpowiada Mikołaj Dowgielewicz, rzecznik KE ds. Stosunków Instytucjonalnych i Strategii Komunikacji

Kuchnia PR

Przebadaj kryzys
Skuteczne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi wymaga dobrego zrozumienia ich podłoża, identyfikacji możliwych skutków różnych wariantów działań naprawczych oraz monitorowania ich przebiegu

Piramida rozwoju
Nie dla wszystkich szefów public relations to pozytywne kontakty z otoczeniem, wzajemne zrozumienie z kluczowymi partnerami, świadomie budowany wizerunek czy długofalowa strategia działań informacyjnych. Dla niektórych to kryptoreklama i catering

Zastrzyk od sponsora
Według powszechnej opinii, to właśnie on jest panaceum na wszystkie choroby polskiej piłki nożnej. A chorób nie brakuje - przestarzałe stadiony, pseudokibice, skandale sędziowskie i żenująco niski poziom rozgrywek. Są jednak w Polsce amatorzy ryzykownych przedsięwzięć

Znacznie mniejsza różnica
Czy badania naukowe w dziedzinie PR prowadzone w byłych krajach socjalistycznych są opóźnione w stosunku do USA i innych krajów o 70 lat? Czy naukowcy z byłych krajów socjalistycznych mają szansę wnieść nową wartość do światowych badań w dziedzinie PR?

Lobbing

Droga Turcji do UE
Strach przed zalewem Unii tanią siłą roboczą, łamanie praw człowieka, finansowe obciążenie UE związane z przyjęciem do wspólnoty, a także "islamski rodowód" to główne, choć nie jedyne przeszkody dla Turcji w drodze do Unii. Musi ona w najbliższym czasie wzmocnić swój wizerunek

Z unijnych korytarzy
Brukselscy lobbyści podejmują kolejną próbę zinstytucjonalizowania swojej działalności. Zmusza ich do tego nie do końca prawnie uregulowany status, liczne protesty wobec braku przejrzystości finansowej, a także rosnący wpływ na decyzje podejmowane przez brukselskich urzędników

Prasa zagraniczna

Pole bitwy - Sovetnik
Wydawałoby się, że wewnętrzne PR i kształcenie personelu są wzajemnie wymienialnymi ogniwami tego samego łańcucha. Pierwszą dziedziną zajmuje się osoba odpowiedzialna za PR, natomiast drugą - osoba odpowiedzialna za HR. Zatem podejścia są różne

Ostrożnie z CSR - Pressesprecher
Zdaniem Ulrike Barth, autorki tekstu, zarzut, że CSR służy firmom jako przykrywka, czyli pewnego rodzaju "listek figowy", mija się z celem. Problemem nie jest to, że firma zakrywa swoje słabe punkty, ale to, że zbyt mocno sprzedaje swoją "ludzkość" i nazywa to CSR

PR Świat

Czas rozkwitu jeszcze nie nadszedł
Narodziny PR-u na Ukrainie sięgają czasów, które wszyscy mamy jeszcze świeżo w pamięci - początków lat 90., gdy kraj odzyskał niepodległość. Pierwsi piarowcy wywodzili się ze środowiska branży reklamowej. Zatrudniały ich przedstawicielstwa firm zagranicznych

PR online

Walka o zdjęcie
Jeszcze kilka lat temu jedynym sposobem na zdobycie dobrego zdjęcia było skorzystanie z usług redakcyjnego fotografa lub kontakt z firmą specjalizującą się w sprzedaży gotowych zdjęć do druku. Obecnie powiększa się ilość redakcji korzystających z firmowych banków zdjęć

(R)ewolucja
Sieć stwarza ogromne możliwości, lecz awersja do komunikacyjnych "wynalazków" jest równie głęboko zakorzeniona w umysłach polskich polityków, co nienawiść do prof. Balcerowicza w szeregach Samoobrony

PR foto

Dobry kadr z konferencji
Wszystkie spotkania z dziennikarzami są do siebie łudząco podobne - a to przekłada się najczęściej na małą atrakcyjność zdjęć. Dla wielu fotoreporterów praca przy konferencji prasowej jest więc złem koniecznym

PR nauka

Triumfujący etnocentryzm
Rola tożsamości w praktyce przypadku międzynarodowych praktyk public relations

Stałe rubryki

Wydarzenia z Polski i ze świata

Notes PR - Manager Magazin oraz Ozon

Barometr PR

Recenzja

Stała rubryka

Ludzie

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+