Numer 4

W NUMERZE

Analiza

Wakacyjne orzeźwienie - Jak promują się browary?
Lato jest dla browarów tradycyjnie okresem żniw, ale nie w zeszłym roku, gdy temperatury z trudem przekraczały w dzień 20 stopni Celsjusza, a wieczorem spadały poniżej 15. W lipcu nałożyła się na to duża liczba dni pochmurnych i deszczowych. Tegoroczna aura, jak na razie, sprzyja planom browarników. Sezon letni, co za tym idzie organizacja masowych imprez promocyjnych, to czas największej sprzedaży dla browarów. Poniesione nakłady procentują wzrostem spożycia piwa na długo po zakończeniu wakacji. Jest więc o co walczyć

W branży

PR- Sztuka dialogu czy asymetryczna perswazja?
Debata z udziałem sław światowego piaru - profesorów Larissy i Jamesa Grunigów, prof. Ryszarda Ławniczaka, Rafała Czechowskiego z PSPR oraz Gergiego Pocheptsowa z Ukrainy, którą prowadziła Kinga Podraza, redaktor naczelna Piar.pl

Wolna amerykanka?
Pierwszy kryzys, z jakim przyszło się zmierzyć na polskim rynku agencji Edelman, dotyczy właśnie niej samej

Wizerunek

"Brzydkie kaczątka" PKP
Na PKP narzekano właściwie od zawsze. Pociągi się spóźniają, nie są modernizowane, a obsłudze najwyraźniej nie zależy na kliencie. Takiego wizerunku nie zburzy reklama pod hasłem "Pewność Komfort Punktualność"

Jak Cię piszą tak Cię widzą
W pierwszej połowie lat 90. właściciele lub personel firm wymyślali nazwę samodzielnie, kierując się osobistymi odczuciami. Później polscy przedsiębiorcy zaczęli wykorzystywać badania socjologiczne i psychologiczne

Jeśli to takie łatwe
Wystąpienia przedstawicieli agencji PR, marzących o przerabianiu samorządowych pieniędzy, pozostawiają nieodparte wrażenie wystąpień misjonarzy przybyłych na Czarny Ląd

No to nas mają
Czasem przed wyjazdem za granicę nieswojo czujący się burmistrz chciałby szybko, bez rozgłosu przeszkolić siebie i swoją ekipę, aby "panie, wstydu tam nie narobić w świecie"

Kuchnia PR

Political Fiction & Muppet Show
Na polskiej scenie politycznej główną rolę grają autokreacja i propaganda. Brakuje profesjonalnego marketingu politycznego i public relations. Raz na cztery lata na tournée przybywa marketing wyborczy

Nie można nie mieć kultury
Przekazywanie informacji na płaszczyźnie międzynarodowej jest trudniejsze dlatego, że obciążone, z jednej strony, innym wyobrażeniem partnerów o tym, co poprawne, słuszne i skuteczne, z drugiej zaś wyobrażeniem o samym partnerze

Jak ściągnąć telewizję?
Sensem istnienia telewizji, która chce być oglądana, jest uczestniczenie w życiu lokalnych społeczności. Ludzie w telewizji o tym wiedzą i dlatego pokazują mniejsze i większe imprezy masowe

Liczy sie pierwsze wrażenie
Coraz częściej cechy papieru są dobierane pod kątem cech produktów, idei, czy misji korporacyjnych, które dana firma chce promować

Nie tylko dla pieniędzy
W polskich firmach wolontariat pracowniczy jest wciąż mało powszechnym rozwiązaniem, choć wydaje się, że idea społecznej odpowiedzialności biznesu zadomowiła się w naszym kraju na dobre

Lobbing

Z unijnych korytarzy - Zarówno korporacje, jak i organizacje pozarządowe lobbują w Brukseli z podobną skutecznością wynika z najnowszego raportu agencji Burson-Marsteller

Prasa zagraniczna

Prawo do informacji - Sovetnik
Grigorij Merkulow, z Moskiewskiego Państwowego Uniwersytetu Kultury i Nauki tłumaczy, dlaczego znajomość norm prawnych w sferze informacji, nie tylko pomaga uniknąć naruszenia prawa, ale również ułatwia poszukiwanie niezbędnych wiadomości na terenie Rosji

Amerykanie do boju - Pressesprecher
Żaden stereotyp nie funkcjonuje w Niemczech tak dobrze, jak wizerunek aspołecznego przedsiębiorcy zza oceanu. Działania public relations firm amerykańskich nie są więc łatwym zadaniem

PR Świat

Węgierski świat PR
W regionie Europy Środkowej public relations stawiało pierwsze kroki właśnie na Węgrzech. Dziś mało kto pamięta, że pierwsza węgierska publikacja na temat PR, wydana w 1968 roku, znalazła się na liście książek zakazanych

PR audio

Dźwięki PR
Jeszcze kilka lat temu tworzenie prezentacji multimedialnych opierało się głównie o przekaz treści, wspartej ewentualnie obrazem. Jeśli pojawiały się w niej dźwięki, to były to standardowe nuty dostępne każdemu w sieci

PR online

Rewolucja czy przekleństwo
Internet okazał się świetnym antidotum na słabości tradycyjnych form komunikacji spółki z otoczeniem, ale jednocześnie postawił przed osobami odpowiedzialnymi za relacje inwestorskie zupełnie nowe wyzwanie: opanowanie chaosu informacyjnego

PR foto

Prezes z ludzką twarzą
Często prezes to osoba, która ma swoje upodobania czy hobby, któremu oddaje się w wolnym czasie bez reszty. Taki sposób przedstawienia szefa na fotografii ma znakomity wpływ na wizerunek całej firmy

Na pograniczu

Dała radę
Spotkanie prezydentowej z komisją śledczą było najbardziej niepiarowskim wydarzeniem czerwca. Przez 6 godzin mistrzom kuglarstwa nie udało się złapać Kwaśniewskiej na niczym

Wartości szybkozbywalne
Wymóg mobilności i kreatywności, stawiany pracownikom, jest w gruncie rzeczy negowaniem stabilności, ciągłości, solidności, a tym samym rzetelności

PR nauka

Społeczeństwo obywatelskie a public relations: jednak nie takie obywatelskie
W ostatnich latach nastąpił znaczący wzrost badań nad społeczeństwem obywatelskim w kręgach uczonych zajmujących się public relations

Stałe rubryki

Wydarzenia z Polski i ze świata

Notes PR - Polityka i Newsweek

Recenzja

Barometr PR

Ludzie

Stała rubryka

 

^

© 1994-2018 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+