Numer 5

W NUMERZE

Analiza

Bankowy kalejdoskop
Wizerunek banku należy do najcenniejszych jego aktywów. O ile zdobycie kapitału przez dużą instytucję finansową jest stosunkowo proste, o tyle wykreowanie od podstaw marki nowego banku kosztuje często tyle samo lub nawet więcej niż jego uruchomienie. Pozytywny wizerunek banku powoduje, że przy podobnej ofercie produktowej i cenowej jego oferta oceniana jest znacznie lepiej, a tym samym korzystnie wyróżnia się na tle konkurencji.

Wizerunek

Medialny off-road - Bieluga Expedition 2005
Aby projekt informacyjny stał się atrakcyjny dla odbiorców, wymaga ciekawej i oryginalnej oprawy.

Polski Indiana Jones
Wystawy, lekcje muzealne czy imprezy popularno-naukowe powoli łamią złe stereotypy muzeów, widzianych często przez pryzmat zakurzonych gablot i niezrozumiałych opisów. Tylko w jednym przypadku na milion archeolog odkrywa coś, co może być porównywalne z filmową arką przymierza czy świętym Graalem. Filmy, gry, książki wykorzystują atrakcyjność "archeologii przygodowej", a jednocześnie fałszują obraz tej nauki.

Społeczna Odpowiedzialność Samorządów (SOS)
Ważny rozdział w planowaniu kampanii społecznych w miastach zajmują bądź też powinny zajmować sprawy, z którymi mieszkańcy mają do czynienia każdego dnia.

W imieniu przedsiębiorcy
Dla przeciętnego Polaka przedsiębiorca to wyzyskiwacz, a organizacje skupiające biznesmenów postrzegane są jako grupy wzajemnej adoracji, sitwa lub masoni. Czy dobrze prowadzone działania PR mogą zmienić taki wizerunek?

Kuchnia PR

Wyborcze dylematy Państwa Kiepskich
Z obserwacji tegorocznych kampanii wynika, że prawie wszyscy politycy są odrażający, brudni i źli. Ile w tym prawdy, a ile propagandy negatywnej, określanej mianem "czarnego PR"? W rzeczywistości, przy odpowiedniej kreacji wizerunku, niejednego Gienka Mordziaka z Zapupia można przedstawić jako Eugeniusza Mordeckiego, reprezentującego zaplecze partii. I zaprezentować go w roli jednego ze zbawców narodu.

Hasła kampanii
Slogan wyborczy jest jak zawołanie własnych hufców do boju.

Czy jedziemy pod prąd?
Z savoir-vivre jest trochę podobnie, jak z przepisami ruchu drogowego: musimy je znać, aby bezpiecznie poruszać się po drogach.

Rozrywka sponsorowana
Sponsoring rozrywki jest jedyną formą, która może wykorzystywać trzy rodzaje obiektów sponsorowanych: produkty, usługi oraz osoby.

KP jak konsumencki protest
Sprawcą jednego z pierwszych bojkotów konsumenckich w naszym kraju jest grupa kibiców Lecha Poznań, a korporacją, której wizerunek może na tym ucierpieć - Kompania Piwowarska. Wydaje się, że lekceważenie w mediach przeciwnika nie było najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu. Takie działania nie prowadzą do kompromisu, na którym zależeć powinno zwłaszcza Kompanii. "Wiara Lecha" twierdzi, że od początku jest otwarta na rozmowy z KP.

Lobbing

Polskie regiony na peryferiach Europy
Wysokie koszty utrzymania oraz mało widoczne korzyści to główne, lecz nie jedyne oskarżenia kierowane pod adresem naszych przedstawicielstw w Brukseli.

Z unijnych korytarzy - Nowatorskim krokiem zaproponowanym przez Komisję jest propozycja objęcia rejestrem lobbystów również eurodeputowanych.

Prasa Zagraniczna

Pamiętnik pracownika - Pressesprecher
Blog korporacyjny opłaca się tylko tym przedsiębiorstwom, które mają odpowiedzialną filozofię.

Alternatywna komunikacja
Przed specjalistami PR stoją całkiem nowe zadania, do realizacji których potrzebne są nowoczesne i alternatywne instrumenty PR.

PR Świat

Luka w postrzeganiu
Rumunia ma fatalny wizerunek w społeczeństwie zachodnim. Podobnie jak Bułgaria posiada jednak wszelkie atuty, by przyciągnąć inwestycje zagraniczne.

PR online

Daleko do ideału
Polskie spółki nie są zainteresowane tworzeniem dynamicznych relacji z dziennikarzami, analitykami i inwestorami.

PR foto

Do trzeciej kolejki
Na początku jest nieco sztywno, a potem nagle zabawa się rozkręca. Zrobienie dobrych zdjęć podczas imprez firmowych i integracyjnych wymaga sporo refleksu i nieco planowania.

Na pograniczu

Teoria pogiętych strzałek...
...czyli niepoprawna politycznie opowieść o meandrach obiegu informacji.

Wstęp do bajek
Wybory - w najdzikszym PRalesie od tygodnia trwał nieopisany gwar. Najgłośniej było w pubie "Pod trzema żołędziami", gdzie...

PR Nauka

Jak to robią Rosjanie
Praktyka wpływania na państwa we współczesnych stosunkach międzynarodowych za pomocą technik medialnych.

Marka organizacji non-profit
Każda marka potrzebuje indywidualnej strategii komunikacyjnej. Najgorszą rzeczą, jaką możemy zrobić, jest korzystanie z podręczników i działanie według schematu.

Teoria skandalu i jej wykorzystanie w polityce
Skandal cechuje się mechanizmem rezonansu, kiedy informacje potwierdzają krążące w społeczeństwie pogłoski. Na skutek tego nieistotne staje się, czy rzeczywiście opisywane wydarzenie zaistniało.

Stałe rubryki

Wydarzenia z Polski i ze świata

Notes PR - Wprost i Business Week

Barometr PR

Recenzja

Ludzie

Stała rubryka

^

© 1994-2018 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+