Numer 6

W NUMERZE

Wydarzenia

PR = duża kreatywność = duże budżety
Jak minął dla branży PR rok 2005?

W branży

Trudna sztuka pozyskania opinii publicznej
Wywiad z Richardem Edelmanem, prezesem i dyrektorem generalnym agencji Edelman

Praktyka CSR
Firmy w Polsce stawiają dopiero pierwsze kroki w realizowaniu działań odpowiedzialnych społecznie. Prezentowane praktyki CSR znalazły uznanie kapituły konkursu "Złote Spinacze". Czy znajdą również swoich naśladowców?

Analiza

Sondażowe wróżby, czyli jak interpretować badania opinii społecznej?
Niektóre media potraktowały wręcz badania sondażowni na równi z wróżeniem z fusów. Instytuty badawcze z kolei winę zrzucają na media i społeczeństwo. Kto zatem kogo oszukał? Ankieterzy swoich szefów, firmy badawcze społeczeństwo i polityków, a może społeczeństwo oszukało sondażownie i polityków? Wreszcie, może media nie mówiły całej prawdy?

Wizerunek

Polska - aktorka trzecioplanowa
"Piar.pl" we współpracy z Media Tenor, jedną z największych międzynarodowych firm monitoringu mediów, sprawdził, jak postrzegany jest w mediach nasz kraj w świecie. Wnioski nie powinny zaskakiwać: Polsce brakuje skutecznego PR.

Pułapka stereotypu
Tym razem przyjrzyjmy się wizerunkowi naszego kraju wśród unijnych polityków. Polska uważana jest przez wielu za nie w pełni stabilną demokrację i każde gwałtowne zmiany polityczne odbierane są w Brukseli podejrzliwie. Szczególnie gdy wybory wygrywa ugrupowanie eurosceptyczne.

Krajobraz po bitwie
Powyborcze pobojowisko, rozdrapane rany walczących stron, które szybko się nie zagoją - taki obraz rysuje się po najdłuższej w Polsce kampanii wyborczej. Co robić dalej, aby takich sytuacji uniknąć? Jak politycy mają przekonać obywateli, że wcale tak bardzo ranni nie zostali i że pokój jest możliwy?

Inni?
Środki masowego przekazu przedstawiają niepełnosprawnych dwubiegunowo: jako dokonujących rzeczy niemożliwych bohaterów albo cierpiących, potrzebujących pomocy przegranych. To, zdaniem niepełnosprawnych, nie niszczy muru oddzielającego ich od reszty społeczeństwa.

Kuchnia PR

Pięta achillesowa PR
Potrzeba pomiaru efektów pracy piarowca rośnie wraz z nasilającą się presją na osoby zajmujące się public relations, aby udowadniały zasadność swojej pracy i pokazywały, że warto wydawać na nią środki.

Superszpiedzy w sieci
Kontrola internetu i dokonywanie w nim manipulacji stanowi obecnie dość powszechny proceder stosowany w stosunkach międzynarodowych.

PR (a) media - deformowana wizja
Kac powyborczy to cena, jaką zapłaciliśmy za "piaryzację" mediów, za kreowanie świata zamiast pełnienie podstawowej funkcji mediów.

Wartości korporacyjne - drogowskaz PR
Przekazuje je najczęściej kilka słów-haseł, które firma wskazuje jako kluczowe. Prowadzone w Europie badania mają wskazać te, które najczęściej określają i przypisują sobie przedsiębiorstwa.

Pra-PR
Czy marketing polityczny jest wynalazkiem XX wieku, a w Polsce właściwie ostatniej dekady? Analizując historię, nawet bardzo odległą, można dojść do wniosku, że ubraliśmy w słowa mechanizmy, które były w użyciu od kilku tysięcy lat!

Lobbing

Zrozumieć europejskie szachy
Joseph Borrell porównał Parlament Europejski do gry w szachy: dla wtajemniczonych pasjonująca rozrywka, dla pozostałych nudna i niezrozumiała. Dlatego ważne jest, aby PE czynił reguły europejskiej gry zrozumiałymi dla wszystkich. Ma w tym pomóc rozpoczęta właśnie kampania informacyjna. Tylko czy pomoże?

Z unijnych korytarzy
W odróżnieniu od UE ONZ uznaje, że wprowadzenie pełnej przejrzystości w lobbingu jest rzeczą praktycznie niemożliwą i przyniosłoby dużo więcej szkód niż pożytku.

Prasa Zagraniczna

Oprogramowanie społeczne - "Pressesprecher"
Charaijev Alexander Kroski (w skrócie Chad) jest fikcyjną postacią z reklamy T-Mobile. Ale informacje o nim w internecie są realne. Jako fikcyjny poszukiwacz trendów pisze w internecie własny blog. Jest też przedmiotem dyskusji w blogosferze.

Rosja i USA: piarowa konfrontacja
Zdaniem rosyjskich piarowców dni powszednie, jak i ludzie w amerykańskich agencjach niczym nie różnią się od rosyjskich.

PR Świat

Gra zwana PR - czeskie doświadczenia
Granica pomiędzy różnymi rodzajami komunikacji: PR, marketingiem, reklamą czy lobbingiem, nadal jest niejasna, podobnie jak etyka pewnych praktyk.

PR online

Prawie jak marketing... prawie jak CSR...
Edukacja online to hasło coraz bardziej popularne wśród tych, którym zależy nie tylko na liczbach w bilansie, ale także na wizerunku wśród klientów.

Korporacyjne Blog Relations
Choć na ten temat jest u nas coraz głośniej, to pytając polskich przedsiębiorców o ich blogi, można usłyszeć przede wszystkim: "cały czas w fazie testów", "taki nasz eksperyment", czy zupełnie otwarcie: "ten blog naprawdę dopiero raczkuje".

Audio-blogi, czyli podcasting na usługach PR
Jeszcze w styczniu 2005 roku słowo "podcast" wpisane do polskiej wersji wyszukiwarki Google dawało zaledwie 12 wyników wyszukiwania, z końcem listopada było to już ponad 100 tysięcy, a ich liczba stale rośnie.

PR Nauka

Macierz celów wizerunkowych
Koncepcja macierzy ma przybliżyć organizacji punkt, w jakim się znajduje, a także pomóc w przemianach wizerunkowych i ewentualnie zapobiec niekorzystnym następstwom potencjalnych sytuacji kryzysowych. W swoim założeniu ma wskazać kierunki zmian i obszary wizerunkowe, które wymagają korekty.

Efektywność Internet PR - próba ujęcia metodologicznego w świetle badań
Określenie efektów prowadzenia działań public relations pozwala na racjonalną politykę PR przedsiębiorstwa, której skutkiem będzie między innymi wykorzystanie najbardziej efektywnych instrumentów internetowych.


Stałe rubryki

Wydarzenia z Polski i ze świata

Notes PR - Przekrój, Puls Biznesu, Gazeta Finansowa

Recenzja - "Public Relations - wiarygodny dialog z otoczeniem" prof. Krystyny Wojcik, "Lobbing i jego sekrety" Michela Clamena

Barometr PR

Ludzie

Na pograniczu

Stała rubryka

^

© 1994-2018 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+