Numer 8

W NUMERZE

W branży

Poczekajmy z oceną
Powołanie Rady Etyki PR zrodziło szereg pytań dotyczących potrzeby jej tworzenia oraz przyszłych kompetencji i skuteczności działania.

Analiza

Komunikacja w kryzysie
Emocje czy chłodna kalkulacja?
Dla wszystkich, którzy czekali na wieści o krewnych pod gruzami hali w Katowicach oraz dla milionów Polaków przed telewizorami najważniejsza w pierwszych godzinach była informacja o sytuacji na terenie MTK. Komunikacja sztabu kryzysowego w takiej sytuacji nie może budzić zastrzeżeń, musi być szybka i wiarygodna. W tego rodzaju zdarzeniu, aby komunikować sprawnie, trzeba koordynować działania wielu służb.

Wizerunek

DługoPiS i PiStolet, czyli media i propaganda
Czy społeczeństwo polskie, które w 1989 roku bezkrwawo rozpoczęło przebudowę systemu kojarzonego ze zniewalaniem umysłów, po zaledwie 17 latach wróciło do podobnego stanu? Analizując medialny wizerunek Trzeciej Rzeczpospolitej, można by dojść do wniosku, że tak właśnie myślą politycy.

Kompania braci
Adam Bielan, poseł do Parlamentu Europejskiego, rzecznik prasowy Prawa i Sprawiedliwości, opowiada o swoich doświadczeniach w tworzeniu sukcesu wyborczego PiS-u i Lecha Kaczyńskiego.

Kuchnia PR

Haker 007
Coraz częściej umiejętności komputerowych piratów wykorzystywane są przez rządy, korporacje czy służby specjalne.

Studium przypadku - Manufaktura
Budowanie pozytywnego wizerunku Centrum Kulturalno-Rozrywkowo-Handlowego Manufaktura.

Autokastraci
Dziennikarze sami pozbawili się najważniejszych narządów IV władzy: rzeczowej informacji, logicznego wnioskowania, jednoznaczności opinii czy zadawania pytań ostrych, lecz nie ordynarnych. Na dodatek stracili też resztki cnoty.

Lobbing

Z unijnych korytarzy - Przejrzystość głupku
Raport Parlamentu Europejskiego podkreślił, że nie ma żadnego "logicznego usprawiedliwienia" dla sytuacji, kiedy Rada spotyka się za zamkniętymi drzwiami. Eurodeputowani uważają, że większa transparencja zintensyfikuje debatę publiczną na temat UE.

Europa bliżej Europejczyków
Dynamika procesów integracyjnych na szczeblu europejskim wymaga silnego wsparcia w postaci działań informacyjnych. Podobnie jak liczba i zakres realizowanych i planowanych do realizacji projektów wspólnotowych.

PR Świat

Rozkwit Zielonej Wyspy
Dyskusja rozpoczęta przez Enda Kenny, szefa partii Fine Gael, pod hasłem "więcej treści, mniej spin'u" ujawniła ciągły brak znajomości istoty i znaczenia działań PR wśród Irlandczyków.

Nikt nie powinien być traktowany jako grzeszny na zawsze
Blisko 20-letnimi doświadczeniami Rady Etyki PR w Niemczech oraz swoimi przemyśleniami na temat jej funkcjonowania dzieli się Jurgen Pitzer, wiceprzewodniczący Rady, również wiceprezes Niemieckiego Stowarzyszenia PR (DPRG).

Prasa Zagraniczna

Pożreć zamiast zostać pożartym - "Pressesprecher"
Przekonanie akcjonariuszy do przyjęcia oferty kupna wbrew woli zarządu to kwestia ceny, ale również kwestia odpowiedniej strategii komunikacji.

Telewizja firmowa: Przyszłość czy drogi gadżet?
Ma ją niemiecka kolej i firma BASF, "nadają" również inne wielkie koncerny. W sumie około 30 do 40 firm w Niemczech posiada własną telewizję firmową. Jak ma funkcjonować i jakie cele ma spełniać Corporate TV, nie jest jeszcze jasne. W komunikacyjnym miksie odgrywa na razie drugorzędną rolę. Jednak to właśnie telewizja z punktu widzenia badanych ma największy potencjał rozwoju.

PR online

Informacja e-prasowa
Wdrożenie public relations do sieci www pozwoliło nadać wielu klasycznym narzędziom zupełnie nową postać. Najprostszym, a zarazem najbardziej wymownym tego przykładem jest informacja prasowa.

PR Nauka

Filantropia korporacyjna i stosunki ze społeczeństwem: Pomiar wyników budowania relacji
Firmy wspierają społeczeństwo i organizacje typu non-profit z różnych powodów: od interesowności po altruizm, począwszy od wsparcia finansowego po działania związane ze stosunkami ze społeczeństwem. Coraz więcej badań dotyczy wpływu stosunków ze społeczeństwem i korporacyjnych działań filantropijnych na stosunki między organizacją a jej klientami.

Stałe rubryki

Wydarzenia z Polski

Wydarzenia ze świata

Notes PR - "Echo Miasta", "Metro" i "Metropol"

Barometr PR

Ludzie

Ludzie "Oko w oko" - Wywiady z Elizą Misiecką i Piotrem Talarkiem

Recenzja

Stała Rubryka

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+