Numer 9

W NUMERZE

W branży

Dziennikarska kontra
Nie znają zagadnienia, o którym piszą, mylą redakcję z biurem reklamy, brak im fantazji - to tylko niektóre refleksje dziennikarzy na temat kontaktów ze specjalistami PR. Postanowiliśmy sprawdzić, jak można usprawnić tę współpracę.

Analiza

Czarny czy biały?
Wizerunek public relations w Polsce
Poprawa wizerunku i lepsze zrozumienie istoty działań PR mogłoby skutkować dla branży jej szybkim rozwojem, prawidłowym pozycjonowaniem w strukturach firm i odpowiednimi budżetami na te działania. Korzyści dla całej branży to równocześnie korzyści dla poszczególnych osób w niej funkcjonujących.

Wizerunek

Polak mały
Czy politycy i ich poglądy mają wpływ na poczucie dumy narodowej Polaków? Badania opinii społecznej wykazują spadek jej intensywności. Z pewnością jednym z głównych tego powodów jest nieumiejętność mówienia o patriotyzmie.

Polska piłka nie dla mediów
Kłopoty wizerunkowe trenera Janasa i całej reprezentacji rozpoczęły się na długo przed mistrzostwami świata.

PR dla doktora Burskiego
Trudno jest obecnie wskazać drugą grupę zawodową, która tak szybko i skutecznie przyczynia się do destrukcji własnego wizerunku, jak środowisko lekarskie.

Fast food w defensywie
McDonald's zamierza promować zdrowsze menu, starając się przeciwdziałać negatywnemu publicity, spodziewanemu po publikacji nowej książki autora "Fast Food Nation".

Polak drugiej kategorii
O tym, że płyn do soczewek może przyczyniać się do powstawania groźnej choroby oczu, wywoływanej przez grzyba Fusarium karatitis, Amerykanie mieli okazję dowiedzieć się ponad miesiąc wcześniej od pozostałych konsumentów.

Kuchnia PR

Bez treści nie ma publikacji
Piarowcy walczą o zainteresowanie dziennikarzy, często organizując nietypowe konferencje prasowe - eventy za co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jak przykuwają oni uwagę dziennikarzy, aby poniesione koszty przyniosły zamierzony skutek?

Co kryją agencje PR
W marcu bieżącego roku firma RSI internet przeprowadziła pierwsze ogólnopolskie badanie stanu komunikacji wewnętrznej i zarządzania informacją w agencjach PR.

Samochodowy PR
ITBC Communication oraz Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeprowadziły badania dotyczące działań PR prowadzonych przez firmy motoryzacyjne w Polsce. Jak wypada ocena pracy "motoryzacyjnych" piarowców?

Kiedy przychodzi odpowiadać na trudne pytania...
Wydaje się, że świadomość konieczności przygotowania się do publicznej wypowiedzi dotarła lub dociera do osób, które muszą występować jako eksperci, autorytety lub źródła informacji.

Wiedza masowego rażenia
Zasada mówiąca, że ci, co posiadają informację zawsze mają przewagę nad innymi, mimo że sprawdzona niejednokrotnie, szczególnie w czasach szybkiego rozwoju technologii odgrywa coraz większą, pierwszoplanową rolę.

Lobbing

Z unijnych korytarzy
- Komisja Europejska wierzy lobbystom
3 maja 2006 roku Komisja Europejska wydała Zieloną Księgę Inicjatywy na Rzecz Przejrzystości.

Odpowiedzialne inwestycje
W Unii Europejskiej w ostatnich latach rynek Inwestycji Odpowiedzialnych Społecznie (Socially Reponsible Investment) odnotował silny wzrost zainteresowania wśród inwestorów.

PR Świat

XI. I szanuj pracownika swego lepiej niż otoczenie swoje
Blisko połowa Amerykanów jest przekonana, że najlepszy sposób na podbicie serc konsumentów to odpowiednie traktowanie własnych pracowników - wynika z badań zrealizowanych przez Narodową Ligę Konsumentów i agencję Fleishman-Hillard.

Prasa Zagraniczna

Y to teraz X, poza tym nie zmienia się nic - "Pressesprecher"
Zmieniając swoją nazwę, niektóre firmy i ich produkty wychodzą z tego obronną ręką, inne ponoszą porażkę. Jak udaje się rebranding marki i w jaki sposób mogą się do tego przyczynić działy public relations firm?

PR film

Heavy metal sztuki PR
Twórcy filmów korporacyjnych są często zakompleksieni, a ich zleceniodawcy nie do końca znają reguły gry.

PR online
(W)ielka (E)lektroniczna (B)ańka 2.0
Web 2.0 jest nazwaniem trendu, którego jesteśmy świadkami. Proces ten jest w rzeczywistości powrotem do klasycznych źródeł pierwotnej www.

PR Nauka
Ekokomunikacja - historia i perspektywy
Ekokomunikacja jest obszarem o wysokim stopniu penetracji społecznej i o dużym znaczeniu zarówno w sferze komunikacji (w tym korporacyjnej), jak i ochrony środowiska.

Stałe rubryki

Ludzie "Oko w oko"
"Jestem zahartowana i wzmocniona" - wywiad z Barbarą Górską, rzecznikiem Ernst & Young
"Daleko za kangurami" - wywiad z Przemysławem Przybylskim, rzecznikiem ZUS-u

Recenzja
Marketing perswazyjny. 25 niezmiennych praw skutecznej perswazji w tekstach marketingowych, Piotr M. Łabuz, Marcin Urbański, OnePress
Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Adler Ronald, Rosenfeld Lawrence, Dom Wydawniczy Rebis

Piar dawnych mistrzów I
Przypisy do Platona i Arystotylesa

Stała Rubryka
Oblicze Branży i ziemi

Wydarzenia z Polski

Wydarzenia ze świata

Notes PR "Rzeczpospolita", "Dziennik"

Barometr PR

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+