Numer 10

W NUMERZE

W branży
Edukacja po dyplomie
Kosztują kilka tysięcy złotych i zajmują przynajmniej co drugi weekend w miesiącu przez dwa semestry. Studia podyplomowe z PR są najbardziej popularne wśród nowicjuszy w branży, ale korzyści mogą z nich wynieść również osoby z kilkuletnim doświadczeniem.

Analiza
Sprzedawcy "upiorów"
Teoretycznie już w samej nazwie "kampania społeczna" tkwi sugestia, że jest to akcja zupełnie non profit, a jej realizatorów całkowicie satysfakcjonuje gratyfikacja, jaką jest poczucie spełnienia obowiązku wobec społeczeństwa. Jednak kampania społeczna to również przedsięwzięcie biznesowe.

Wizerunek
Wysokie PRogi - PR w kulturze
Powoli, ale konsekwentnie PR wkracza w rejony kultury wysokiej. Jednak dobre przykłady zarządzania komunikacją w muzeach, teatrach, centrach sztuki to na razie pojedyncze wypadki.

7 grzechów głównych
Jakie błędy popełniają kandydaci w wyborach samorządowych.

Puzzle PAIiIZ-u
Andrzej Kanthak, nowy prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, w wywiadzie dla Piar.pl przekonuje, że z wizerunkiem Polski nie jest źle, a będzie jeszcze lepiej.

Wpadka z "hydraulikiem"
Najczęstsze błędy w promocji krajów Europy Środkowej i Wschodniej.

Woda z mózgu
W lecie żniwa trwają nie tylko u rolników. Sprzedawcy wody okres zwiększonej sprzedaży także określają "żniwami". Podczas upałów producenci źródlanej, mineralnej lub stołowej rozpoczynają wyścig kto, kogo, ile i na ile wykosi.

Hopozycja
Opozycja "podskakuje" do taktu, a raczej nietaktu, z jakim rządzący realizują swój plan zawłaszczania państwa. To "hopsanie" w miejscu nie przypomina już nawet "gry w klasy" (polityczne).

Kuchnia PR
Kuliste spotkania
Menedżerom bliżej jest do golfa, który niesie ze sobą elitarność i zasady savoir vivre'u niż do kręgielni, gdzie na ogół spotkania odbywają się przy stolikach z piwem.

Byczy Zizou
Dzień po dniu Zinedine Zidane starannie buduje scenariusz, który prowadzi do ostatecznego celu - społecznego rozgrzeszenia.

Dezinformacja wczoraj i dziś...
...czyli bardzo krótka historia wprowadzania w błąd.

Lobbing
Z unijnych korytarzy
Rumunia - "kraj Wschodu".

PR Świat
Idealny PR Kremla?
Wszelka krytyka Rosji to dla Kremla terroryzm, dlatego nad wizerunkiem Władimira Putina i jego mocarstwa pracuje silny sztab piarowców.

Prasa Zagraniczna
Prezentacje pod lupą - "Pressesprecher"
"Dobre przemówienie ma dobry początek i dobry koniec - powinny one znajdować się możliwie blisko siebie". Zdanie wygłoszone przez Marka Twaina jest prawdziwe również w czasach PowerPoint i innych programów służących do przygotowywania projekcji multimedialnych.

PR online
De mode?
Strony naszych agencji PR wyglądają dokładnie tak, jak strony największych agencji zagranicznych... przed pięcioma laty.

PR Nauka
Analiza fazy feminizmu w public relations. Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?
Teoria fazy feminizmu dostarcza systemu klasyfikacyjnego do analizy wszelkich przemian w postrzeganiu kobiet - przedstawicielek różnych dyscyplin naukowych.

STAŁE RUBRYKI

Oko w oko
"Podjąłem wyzwanie" - rozmowa z rzecznikiem prasowym Tomaszem Fillem, Dyrektorem Departamentu Komunikacji i Relacji Inwestorskich w PGNiG
"Piłeczkę odbijają dwie strony" - rozmowa z Damianem Raciniewskim, właścicielem firmy BSS, zajmującej się marketingiem sportowym

Recenzja
Machiavelli w Brukseli. Sztuka lobbingu w Unii Europejskiej, Rinus van Schendelen, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006
Wystąpienia publiczne. Zostań mistrzem retoryki, Harvard Business School Press, Praca zbiorowa, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2006

Piar dawnych mistrzów

Stała Rubryka

Wydarzenia z Polski

Wydarzenia ze świata

Notes PR - "Gala" oraz "Elle"

Barometr PR

Ludzie

^

© 1994-2018 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+