Numer 11

W NUMERZE

W branży
Naukowa przeplatanka
Kierownicy popularnych 'podyplomówek' są zgodni co do tego, że interdyscyplinarność jest dla adeptów sztuki dużym wyzwaniem, które należy realizować nie po omacku, a z pomocą fachowców z pokrewnych dyscyplin.

Analiza
Pigułka na śniadanie
Farmaceutyczna gra na emocjach

Wizerunek
Przepraszam, że żyję (to się już nie powtórzy)
Politycy cierpią na tzw. syndrom Jezusa. Jeśli jeszcze nie próbują chodzić po wodzie, to tylko z obawy, że ich przeciwnicy zarzucą im, że w ten sposób tuszują nieumiejętność pływania. Jednak przede wszystkim są święcie przekonani, że zawsze mają rację.

Powrót z twarzą Monte Christo
Wybory samorządowe są dla wielu kandydatów szansą powrotu do polityki. Niektórzy na trwałe otrząsną się ze snu zimowego, zwanego hibernacją polityczną.

Sztuka medycznego PR
Dama z łasiczką z uśmiechem poddająca się badaniu lekarskiemu i Reytan nadstawiający pierś do stetoskopu - takie obrazy można było zobaczyć na billboardach prezentujących kampanię wizerunkową kliniki medycznej. Przekonuje ona, że medycyna jest sztuką. Czy komunikowanie prywatnych placówek medycznych również?

Władca tabloidów
Max Clifford przyczynił się do upadku rządu Johna Majora, naraził się Blairowi i popularnemu małżeństwu Beckhamów. Jest znawcą mediów, potocznie określanym mianem guru piaru.

Kuchnia PR
A prezydentem zostanie...
Jak uczy doświadczenie, kandydaci nie są przygotowani do uczestnictwa w kampanii - cechuje ich krótkowzroczność i pojmowanie kampanii wyborczej jedynie przez "pryzmat plakatu wyborczego".

Świąteczne więzi
Możliwości na realizowanie świątecznego savoir-vivre'u wciąż przybywa.

Propaganda międzynarodowa,
czyli tworzenie negatywnego wizerunku państwa we współczesnym świecie.

Zmierzyć i zaplanować
Spotkania roczne nie muszą być nudne. Ciekawie przygotowane i dobrze poprowadzone będą motywować pracowników do wytężonej pracy w kolejnych miesiącach.

Moc eBadania
Z nadejściem ery internetu nadeszła nowa era badań, które dostarczają strategicznych informacji dla zespołu decyzyjnego firmy - badań on-line.

Rzecz o sprostowaniach

Bliżej produktu, bliżej pracownika
Dla firmy Shell pierwszym krokiem do sukcesu rynkowego produktu było przekonanie do niego własnych pracowników.

Kowal zawinił, Cygana powiesili
To, że Tele2 miało czy też ma kryzys wizerunku w tle z podwykonawcą nie ulega wątpliwości. Jednak nie tylko firmy telekomunikacyjne powinny zachować czujność.

Lobbing
Z unijnych korytarzy

Amerykańskie marzenie
kontra europejski model socjalny

PR Świat
Blog straconej szansy
Jacques Chirac nie wykorzystał szansy na odmłodzenie swojego wizerunku, jaką niespodziewanie zaoferował mu wirtualny pamiętnik "przygód Jacques'a Chiraca".

Prasa Zagraniczna
Kto jest najpiękniejszy w świecie? - Pressesprecher
Budowa wizerunku i jego pielęgnacja ma dla miast znaczenie kluczowe. Tylko atrakcyjne i warte życia miejsca przyciągają inwestorów i turystów, nie pozwalając ich mieszkańcom na migrację.

PR online
Zmierzch newsletterów?
RSS - Real Simple Sindication jako proste rozwiązanie problemu nadmiaru informacji.

Polityczne blogowisko
Wirtualne dzienniki polityków to tuby, z których na głowy czytelników leje się morze żalów i skarg.

PR Nauka
Analiza wyników badań działalności PR
W największych 500 polskich firmach według rankingu "Rzeczpospolitej" (rok 2005) ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru efektywności PR.

STAŁE RUBRYKI

Dziennikarska kontra
"Zbyt wiele poezji" - wypowiedź Ilony Szajkowskiej,
wydawcy "Cztery Kątów"
"Klasyczna wpadka" - wypowiedź Agaty Rowińskiej,
dziennikarki "Super Expressu"

Oko w Oko
"Liczy się odbiór społeczny" - rozmowa z Michałem Płoweckim, odpowiadającym m.in. za badanie aktywności policji w mediach i ocenę pracy jej rzeczników w regionach.
"Mniej wolnej amerykanki" - rozmowa z Arturem Kwiatkowskim, piarowcem, który spróbował szczęcia w zawodzie za granicą.

Recenzja
Public relations w administracji publicznej, Zdzisław Knecht, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006
Jak wybrać, dopasować i nosić garnitur? Ilustrowany praktyczny poradnik dla każdego mężczyzny, Mariusz Ociesa, Open Minds Group, Wrocław 2006
Public relations w internecie, Jerzy P. Szyfter, Onepress, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005

Piar dawnych mistrzów
Piar nie tylko dla Księcia

Stała Rubryka
Jesienna deprecha

Wydarzenia z Polski

Wydarzenia ze świata

Notes PR - "Głos Koszaliński", "Gazeta Lubuska"

Barometr PR

Ludzie

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+