Numer 12

W NUMERZE

W branży
Rok 2006: Dobry dla branży?
Oceniają praktycy polskiego PR

Kartka z kalendarza szefa
"Jeśli będziesz przykładnie pracował osiem godzin dziennie, może ci się kiedyś uda zostać kierownikiem i pracować dwanaście." Jednak jeśli już ci się to uda, co czeka cię dalej?

Teoretycznie źle?
Czasami traktowana jest jak nieproszony gość. Okazuje się jednak, że srogo brzmiąca "teoria" ma doprawioną gębę, a większość jest zgodna co do tego, że bez niej studiowanie nie ma większego sensu

Analiza
Polska wizytówka
Wizerunek Polski i Polaka zmienia się, a to dzięki rzeszy młodych, wykształconych emigrantów. To oni są naszą wizytówką. Warto więc przyjrzeć im się dokładnie. Jacy są współcześni polscy emigranci? Różni i różne są powody, dla których opuścili kraj. Zazwyczaj jednak zaciskają pasa. Jedni, bo przyjechali tylko na jakiś czas i chcą wrócić z gotówką do kraju. Drudzy, bo wierzą, że szybko przebiją się na górę społecznej drabiny.

Wizerunek
Piarowcu! To ty sięgasz po CSR!
Wielu ekspertów twierdzi, że rola piarowca powinna ograniczać się do komunikowania na temat zaangażowania społecznego firmy. W dyskusjach środowisko PR wyraża jednak odmienną opinię.

Silny prezydent?
Prezydent RP Lech Kaczyński mógłby budować swoją pozycję polityczną, wcielając się w rolę surowego recenzenta działań rządu.

(Inter)networking
Na styku tych dwóch zjawisk - możliwości tworzenia internetowych baz danych i powiązań między nimi, obrazujących stopnie znajomości użytkowników oraz wzrost popularności networkingu, pojawiły się serwisy społecznościowe - z angielska nazwane zresztą social networking.

Kuchnia PR
Przegląd monitoringu
Nowe usługi i usprawnienia wprowadzone przez firmy monitorujące media w ostatnich miesiącach sprawiają, że praca speców od kształtowania wizerunku może być jeszcze efektywniejsza.

cor HYDRA, tylko czy aż jedna?
Choć istnieje ogólny schemat komunikowania się w kryzysie, każda sytuacja ma charakter unikatowy.

Raport z Szuflandii
Biura są nie tylko inkubatorami i salami porodowymi projektów oraz fabrykami kampanii. Biura tworzą klimat firmy i kulturę organizacyjną.

Gromkie "sto lat"!
Firmowe jubileusze mają w sobie wielki potencjał tworzenia i utrwalania dobrej komunikacji, a o powodzeniu przedsięwzięcia decyduje nie tylko budżet, ale również dobry plan, kreatywność, właściwa realizacja i wiara w sukces.

Dynamiczne życie brandu
"Trzeba umieć wzbudzić zainteresowanie" - przekonuje w wywiadzie Joanna Łodygowska, szef działu PR w Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris.

Studium przypadku "Otwórz Oczy"
Znamienną cechą Polaków jest angażowanie się w zrywy społeczne, szczególnie te o charakterze sprzeciwu bądź protestu. W miarę dojrzewania naszej demokracji, rośnie jednak liczba manifestacji "za" czymś.

Brakujący element
Piarowcy swoją pracę powinni opierać na twardych danych uzyskanych w badaniach poprzedzających, a następnie towarzyszących działaniom komunikacyjnych.

Czatując z szefem
Spotkanie on-line ma służyć poprawie komunikacji wewnętrznej i szybkiemu wyjaśnianiu wielu spraw z pierwszej ręki.

Lobbing
Z unijnych korytarzy

Nowe kraje po unijnym liftingu
Kryzys węgierski dla opinii publicznej Europy Zachodniej nie był wydarzeniem medialnym na miarę rewolucji.

PR Świat
FLOG? To fake+blog;/ tzw. trefny blog
Wyłącznie pozytywne opinie z ust pracowników Wal-Martu zamieszczane na blogu zrodziły pytanie, czy również ich skrupulatni autorzy nie są powiązani z siecią handlową.

Prasa Zagraniczna
Odwagi w eksperymentowaniu! - "Pressesprecher"
W sferze prywatnej pojęto już zasadę: "zainwestuję 100 euro w PR, dostanę 150 euro z powrotem." Takiego poglądu nie wyznaje jeszcze, niestety, wiele publicznych instytucji kulturalnych..

PR online
Zdrowe wirusowanie
Celem marketingu wirusowego jest szybkie i lawinowe upowszechnienie informacji.

(R)ewolucja press release
Jedni nazywają ją kamieniem milowym w PR, drudzy widzą w niej efekt tymczasowego boomu na web 2.0.

PR Nauka
Modelowe media relations

STAŁE RUBRYKI

Dziennikarska kontra
Komentarze: Zbigniewa Biskupskiego, zastępcy redaktora naczelnego "Gazety Prawnej" oraz Agaty Małkowskiej-Szozdy, dziennikarki działu reklama "Media & Marketing Polska"

Oko w oko
"Przełamywanie oporu" - rozmowa z ks. Jackiem Dzielem
"Powiało nudą" - rozmowa z Wiesławem Gałązką, konsultantem w zakresie marketingu politycznego i wyborczego

Recenzja
Sztuka poprawnej wymowy czyli o bełkotaniu i fanflunieniu, Mirosław Oczkoś, Wydawnictwo RM, Warszawa 2006
Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Redakcja naukowa: Jerzy Olędzki, Dariusz Tworzydło, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
Konsultant PR, adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa UW Sztuka public relations. Z doświadczenia polskich praktyków, Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006

Felieton
Piar dawnych mistrzów - Vir bonus dicendi peritus, czyli jak to się niegdyś robiło?

Stała Rubryka
Uważaj, Branżo!

Notes PR - lokalne dodatki "Gazety Wyborczej", Dziennik Online

Wydarzenia z Polski

Wydarzenia ze świata

Barometr PR

Ludzie

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+