AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
010203
04050607080910
11121314 151617
18192021222324
25262728293031

Poszkodowany nie musi być ofiarą

Czwartek, 14 lipca, 2011

Codziennie narażeni jesteśmy na wiele niebezpieczeństw zagrażających naszemu zdrowiu lub życiu. Gdy ulegamy wypadkowi drogowemu, pojawia się mnóstwo wątpliwości. W jaki sposób ubiegać się o odszkodowanie? Na jakiej podstawie ubezpieczyciel powinien je wypłacić? Odpowiedzi na te jak i wiele innych pytań można znaleźć w specjalnie przygotowanym na tę okoliczność „Elementarzu poszkodowanego”.

W chwili nieszczęśliwego wypadku ogromną rolę odgrywa czas oraz wsparcie – zarówno materialne, jak i psychiczne. Niestety, podmioty zobowiązane do naprawienia szkody, wypłaty odszkodowania, renty czy zadośćuczynienia, bardzo często nie potrafią pomóc poszkodowanym. Wręcz przeciwnie, zdarza się, że wykorzystują one bezradność i brak wiedzy pokrzywdzonych. Wypłacają jak najniższe odszkodowanie, które w rzeczywistości powinno obejmować nie tylko koszty leczenia, rehabilitacji, opieki, ale również zwrot utraconego dochodu wynikającego z przebywania na zwolnieniu lekarskim podczas leczenia powypadkowego.

- „Elementarz poszkodowanego” powstał z myślą o pokrzywdzonych w wypadkach samochodowych i ma na celu wzrost ich świadomości ubezpieczeniowej. Poszkodowany nie musi być ofiarą, która nie potrafi walczyć o swoje prawa. Choć żadne pieniądze nie są w stanie zrekompensować bólu i cierpienia spowodowanego wypadkiem, mogą okazać się pomocne w odzyskaniu zdrowia i komfortu psychicznego - mówi Jarosław Oleksy, jeden z uczestników projektu, prezes zarządu Alea Broker.

Bardzo często wypadek drogowy powoduje nie tylko uraz fizyczny, ale także stres. Nawet jeśli dotychczas poszkodowany pamiętał o wszystkich przysługujących mu prawach, w okolicznościach nieszczęśliwego zdarzenia łatwo o nich zapomnieć. Brakuje mu czasu i nerwów na poszukiwania niezbędnych i wiarygodnych informacji. Często nie potrafi do nich dotrzeć, a kiedy to się uda, musi zmierzyć się z ogromną ilością niezrozumiałej terminologii.

„Elementarz poszkodowanego” został wydany w formie papierowej książeczki, co pozwala sięgnąć po niego w każdej chwili. Znaleźć go można w ogólnopolskich aptekach  oraz salonach samochodowych Opel Szpot. - Co istotne, nacisk przy redagowaniu przewodnika został położony na przystępność i łatwość języka. To niewątpliwie ułatwia zrozumienie zawiłych przepisów i pomaga pokrzywdzonym w skutecznej walce o swoje prawa – dodaje Oleksy.

Projekt powstał we współpracy ze Stowarzyszeniem Na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – Droga i Bezpieczeństwo oraz Fundacji Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach Drogowych – Kierowcy Dzieciom. Sponsorem strategicznym elementarza są oprócz Alea Broker, także Opel Szpot oraz Kancelaria Prawna Urowska i Wspólnicy sp.k.


Informacja uzupełniająca
Firma Alea Broker powstała w Poznaniu w 2003 roku jako odpowiedź na indywidualne potrzeby klientów w obszarze polityki ubezpieczeniowej firm. Alea jest brokerem ubezpieczeniowym współpracującym z większością towarzystw ubezpieczeniowych obecnych na polskim rynku, oferując wszystkie dostępne w Polsce rodzaje polis. Działalność Alea Broker obejmuje między innymi zabezpieczenia majątku przedsiębiorstw i przyszłości ich pracowników, jak również pomoc i nadzorowanie procesu likwidacji szkód. Szeroki wachlarz usług firmy skierowany jest do przedsiębiorstw produkcyjnych, budowlanych, handlowych oraz usługowych, a także do sektora rolniczego.
Nazwa firmy nawiązuje z łaciny do słowa ryzyko, które Alea Broker stara się rzetelnie przedstawiać swoim klientom, oferując dostosowane programy ubezpieczeń, uwzględniające zmieniające się warunki i oczekiwania firm. Poznańską firmę brokerską charakteryzuje nie tylko najwyższy standard świadczonych usług, ale również doradztwo w zakresie uświadamiania i zarządzania ryzykami. Usługi oferowane przez Alea Broker są „szyte na miarę”, dzięki czemu sprostają nawet najbardziej wysublimowanym wymaganiom przedsiębiorstw.

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+