AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
010203
04050607080910
11121314151617
18192021 222324
25262728293031

Franczyza pod skrzydłami opiekuna

Czwartek, 21 marca, 2013

Rozpoczęcie biznesu we franczyzie może stanowić wyzwanie. Na początku działalności przyda się więc profesjonalne wsparcie. Jedną z jego form jest doradztwo opiekuna franczyzobiorcy, który współpracuje z przedsiębiorcą również w dalszych etapach działalności.

Osoba opiekuna jest w sieciach franczyzowych coraz powszechniejsza. Nazywa się go różnie – specjalistą do spraw obsługi sieci, coachem czy po prostu opiekunem franczyzobiorcy. Zadanie ma on jednak jedno: pomóc franczyzobiorcy w działaniach, w których może napotkać trudności.

Wsparcie na początek

Jego wsparcie odgrywa szczególną rolę na początku działalności. Wówczas opiekun prowadzi przedsiębiorcę przez wszystkie działania zmierzające do uruchomienia nowego punktu sprzedaży. Ocenia wybraną przez franczyzobiorcę lokalizację lub proponuje nową. Ułatwia także nawiązanie kontaktów handlowych z dostawcami sieci. W końcu, pomaga w przygotowaniu lokalu przed otwarciem: doradza, w jaki sposób rozłożyć towar, dba o działania marketingowe, pomaga w organizacji pracy.

Zakres spraw, którymi zajmuje się opiekun, jest bardzo szeroki. Jego działania nie kończą się po otwarciu lokalu, ale opierają na stałej współpracy z przedsiębiorcą. Dotyczą takich spraw, jak bieżące problemy techniczne, problemy z dostawami czy promocja lokalu. - Można powiedzieć, że opiekun franczyzowy spełnia cztery podstawowe funkcje: doradcy, pomocnika technicznego, łącznika między franczyzobiorcą a centralą firmy oraz kontrolera – mówi Wojciech Majak, koordynator ds. sieci EURO-SALON Prasowy, która ma ponad 150 punktów sprzedaży na terenie zachodniej Polski.

Zapewniona ciągła pomoc

Opiekun  pozostaje w stałym kontakcie z franczyzobiorcami, a częstość jego wizyt uzależniona jest od sytuacji w danym miejscu i potrzeb przedsiębiorcy. Regularnie odwiedza punkty sprzedaży w celu sprawdzenia, jak przedsiębiorcy radzą sobie z prowadzeniem biznesu i czy nie potrzebują dodatkowej pomocy. Przy okazji monitoruje on zgodność lokalu ze standardami sieci (np. realizację działań marketingowych, płatności etc.), dostarcza bieżące informacje oraz instrukcje.

- Ważnym aspektem jest także przygotowanie franczyzobiorcy do kontroli, które mogą przeprowadzić firmy, które podpisały z siecią franczyzową umowy reklamowe – wyjaśnia Wojciech Majak. - Jego zadaniem jest wspieranie przedsiębiorcy przygotowanie go do takich wizyt i sprawienie, żeby kończyły się pozytywną oceną.

Na ratunek przedsiębiorcom

Problemy, z którymi zgłaszają się franczyzobiorcy, są bardzo różne. Oprócz opisanych wcześniej spraw związanych z rozpoczęciem działalności, często pytają oni o dostawy towaru, rozliczenia finansowe czy problemy techniczne związane z obsługą lokalu. Bez względu na okoliczności, opiekun powinien być na tyle elastyczny, aby znaleźć rozwiązanie w każdej sytuacji, a jeśli nie będzie w stanie zrobić tego sam, zwrócić się o wsparcie do odpowiednich podmiotów. Opiekun jest zatem dla franczyzobiorcy ogromnym wsparciem, bez którego działalność gospodarcza byłaby trudniejsza, niezależnie od rodzaju franczyzy.

- Bez działań opiekuna wielu franczyzobiorców mogłoby mieć duże problemy nie tylko przy rozpoczęciu biznesu. Jest on bowiem osobą, która pomaga stawiać pierwsze kroki, ale wie również, jak wesprzeć franczyzobiorcę w dalszych etapach działalności  – kończy koordynator ds. sieci EURO-SALON Prasowy.


Informacje dodatkowe:
EUROKIOSK Sp. z o.o. zarządza siecią, franczyzową, która obecna jest na rynku od 1997 r. Firma rozpoczynała działalność w Poznaniu, jednak dzięki konsekwentnie prowadzonej ekspansji zarządza obecnie ponad 150 punktami sprzedaży detalicznej na terenie zachodniej Polski. Wiodącą marką sieci jest EURO-SALON Prasowy, w port folio znajdują się także Eurokioski, kawiarnie Eurocafe oraz punkty gastronomiczne EURO-SNACK. Więcej informacji na stronie www.eurokiosk.pl.

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+