AktualnościAktualności
PoWtŚrCzPtSoNd
01020304
05060708091011
1213 1415161718
19202122232425
262728293031

Historia (nie)szablonowa Bridgestone Poznań

Wtorek, 13 sierpnia, 2013

Młodzi artyści z poznańskiej Nibylandii na dwa dni zajęli podziemny parking dla pracowników Bridgestone Poznań. W czasie wakacyjnych warsztatów tworzyli na ścianach murale, wykorzystując do tego samodzielnie przygotowane szablony. Jak przebiegały prace i jaki efekt udało im się osiągnąć?

To już druga edycja warsztatów nauki tworzenia murali organizowanych w poznańskim Bridgestone, który należy do Konsorcjum Marki Poznań. W ubiegłe wakacje podopieczni ratajskiej świetlicy Amici przenieśli na ściany żurawie, które w Japonii, gdzie mieści się główna siedziba firmy, są symbolem szczęścia i długowieczności. Tym razem w zajęciach uczestniczyły dzieci z Nibylandii, świetlicy socjoterapeutycznej na poznańskim Świerczewie. – Z ośrodkiem współpracujemy od niedawna – mówi Ksenia Ratajczak z poznańskiego Bridgestone. – W kwietniu zorganizowaliśmy wśród pracowników akcję zbierania artykułów szkolnych i papierniczych dla podopiecznych świetlicy, a teraz postanowiliśmy zaprosić ich na wakacyjne warsztaty tworzenia murali – dodaje.

Pierwszego dnia zajęć młodzi artyści dowiedzieli się, czym są murale i gdzie można je zobaczyć w stolicy Wielkopolski. Artystka prowadząca warsztaty pokazała też, jak profesjonalnie, krok po kroku, przygotować szablony, które są niezbędne do wykonania murali. Jak wyglądały prace młodych twórców nad dziełem? Zaczęli od precyzyjnego wycinania szablonów na podstawie przygotowanego wcześniej projektu. We wtorek, drugiego dnia zajęć, podopieczni „Nibylandii” mocowali szablony na ścianie za pomocą taśmy i kolorowymi sprayami wypełniali poszczególne elementy grafiki. To jedna z technik przygotowywania murali, najlepsza na początek przygody dzieci z tą formą sztuki głównie ze względu na dostosowanie możliwości twórców do wymagań projektu. –Widziałam już wcześniej takie murale w Poznaniu – mówi Kinga Adamczewska, która malowała murale w poznańskim Bridgestone. - Najbardziej podobało mi się wycinanie szablonów, a każdy z nas mógł sam wybrać, który fragment projektu chciałby wycinać. Dużą frajdę sprawiło mi również malowanie grafiki sprayami – dodaje.

Tematyka warsztatów - „Historia (nie)szablonowa”, nawiązuje do tegorocznego jubileuszu 15-lecia japońskiej firmy Bridgestone w Poznaniu, która należy do Konsorcjum Marki Poznań. To właśnie za pomocą szablonów młodzi artyści nanieśli na ściany wybrane moduły, spójnie ze sobą powiązane, które odwzorowują najciekawsze informacje o fabryce. – Zależało nam na projekcie złożonym z elementów, które zainteresują dzieci, a ich przygotowanie i wykonanie będą dla nich ciekawym wyzwaniem, jednocześnie pozostając pewnego rodzaju pamiątką 15-lecia istnienia firmy, które właśnie obchodzimy. Cieszę się, że udało się to osiągnąć i dzieci kreatywnie spędziły czas – opowiada Ksenia Ratajczak z Bridgestone Poznań.

Murale, jedne z najbardziej znanych poznaniakom ulicznych form sztuki, na stałe wpisały się w artystyczną przestrzeń miasta, m.in. za sprawą Festiwalu Outer Spaces, który odbywa się od 2011 r. Efekty takiej formy promowania sztuki w przestrzeni publicznej powoli przybliża Poznań do artystycznego poziomu europejskich metropolii. W czasie tegorocznej edycji festiwalu murale powstały na czterech ścianach kamienic znajdujących się na poznańskich Jeżycach.

Akcja odbywa się pod patronatem Urzędu Miasta Poznania i Konsorcjum Marki Poznań.

 

Grupa Bridgestone
Bridgestone to czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych. Japoński koncern założony w 1931 roku przez Shojiro Ishibashi, posiada obecnie ponad 50 fabryk ogumienia na całym świecie, zatrudnia powyżej 138 000 pracowników, a jego łączna sprzedaż w roku 2010 wyniosła około 28,2 mld USD.Bridgestone z powodzeniem angażuje się w wyścigi Moto GP.
Europejski oddział Bridgestone zatrudnia ponad 13 000 pracowników i prowadzi pełen zakres operacji obejmujących produkcję, rozwój, testy, sprzedaż oraz posiada własną sieć detaliczną „First Stop”.
Japońska grupa jest w Polsce właścicielem firm produkcyjnych: Bridgestone Poznań, Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku, Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce oraz fabryki opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Stargardzie Szczecińskim.
Bridgestone został uznany najlepszym inwestorem w Polsce w roku 2008.

Nibylandia to świetlica socjoterapeutyczna na poznańskim Świerczewie dla dzieci w wieku od 7 do16 lat. Jej podopieczni mogą tu twórczo spędzić czas po lekcjach, a ponadto mają zapewnioną pomoc w nadrabianiu zaległości szkolnych. Dzieci uczestniczą w różnorodnych terapiach zajęciowych, a ich rodziny mogą ponadto uzyskać w  Nibylandii pomoc żywnościową.

Murale Bridgestone Poznań.

Murale Bridgestone Poznań

^

© 1994-2024 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+