Jaka przyszłość czeka europejskich specjalistów od komunikacji? – ECM 2016
Wtorek, 8 marca, 2016
Które narzędzia komunikacji są najbardziej powszechne i najbardziej efektywne? Jakie wyzwania stoją przed specjalistami ds. PR? Odpowiedzi na te oraz inne ciekawe pytania dotyczące obecnej i przyszłej kondycji komunikacji strategicznej poszukiwali organizatorzy 10. edycji badania „European Communication Monitor (ECM)”. Trwało ono do 31 marca 2016 za pośrednictwem strony www.communicationmonitor.eu.
Międzynarodowe badanie ECM 2016 koordynowane jest przez profesorów z renomowanych europejskich uczelni we współpracy z European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA) oraz European Association of Communication Directors (EACD), przy jednoczesnym wsparciu Prime Research International – światowego lidera w dziedzinie badań nad komunikacją. Biorą w nim udział specjaliści od komunikacji z całej Europy, w tym również z Polski.
– Każdego roku otrzymujemy interesujące wyniki, które pokazują dynamikę zmian w różnych obszarach związanych z komunikacją. Taka wiedza pozwala systematycznie zwiększać skuteczność działań wizerunkowych – mówi dr hab. Waldemar Rydzak, adiunkt w Katedrze Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a jednocześnie prezes zarządu Prelite Public Relations, który jest koordynatorem badań na polskim rynku. – Tylko w ubiegłorocznym European Communication Monitor wzięło udział ponad 2200 specjalistów od komunikacji z 41 krajów z całej Europy. Mamy nadzieję, że w tym roku liczba ankietowanych będzie wyższa, co pozwoli uzyskać jeszcze pełniejszy obraz polskiej i europejskiej branży PR w różnych obszarach: firmach prywatnych, spółkach akcyjnych, organizacjach rządowych, pozarządowych, czy agencjach PR – dodaje Waldemar Rydzak.
Tegoroczna edycja ECM dotyczy tematów, które stanowią przedmiot wielu żywiołowych dyskusji. Są to m.in. zagadnienia związane z mediami społecznościowym, „big data”, a także nowymi sposobami angażowania kadry zarządzającej, czy interesariuszy. Odpowiadając na pytania, uczestnicy mają swój wkład w rozwój public relations, a także szansę na wygranie nagród. Każda osoba biorąca udział w badaniu może otrzymać końcowy raport i wziąć udział w losowaniu nagród – 5 stylowych zegarków Alcatel Onetouch Watches, kompatybilnych z systemem Android i smartphonami Apple.
European Communication Monitor to największe empiryczne badanie w zakresie zarządzania komunikacją i public relations na świecie. Wyniki tegorocznej edycji zostaną zaprezentowane podczas Europejskiego Szczytu Komunikacyjnego w Brukseli, który odbędzie się na początku lipca 2016 roku, a następnie podczas konferencji organizowanych na całym świecie.