Aktualności Rok 2020 24 wrzesień Sprzątanie świata - wspieramy czynem i słowem Pod wodą i na lądzie ludzie PRELITE sprzątali świat. » 20 sierpień Obraz w przekazie, czyli logo Goodyeara i potencjalna sytuacja kryzysowa na 75 mln odbiorców podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie 2020 cały panel naukowy poświęcono zagadnieniu przekazów opartych na obrazie w komunikacji kryzysowej. Żyjemy w świecie opartym na materiałach video, fotografiach, infografikach. Obraz może czasami lepiej opisać stany emocjonalne niż niejeden tekst, ale z drugiej strony zatrzymane w kadrze przekazy mogą być pozbawione kontekstu oraz zafałszowywać odbiór rzeczywistego zdarzenia. Niektórzy naukowcy w swoich badaniach udowodnili, że nawet jeśli w relacjach medialnych pojawia się nazwa sprawcy sytuacji kryzysowej, to i tak może mieć ona mniejsze negatywne skutki niż ekspozycja logo danej marki czy firmy. Kontakt z obrazem w takich wypadkach zwiększa prawdopodobieństwo negatywnych skojarzeń różnych grup otoczenia z konkretną firmą czy produktem.... » 19 sierpień Informacja w czasach zarazy Epidemia COVID-19 wstrząsnęła całym światem. 22 miliony potwierdzonych przypadków zakażenia wirusem SARS-CoV 2 i ponad 777 tysięcy ofiar śmiertelnych. To jedna z największych współczesnych tragedii. W tym trudnym czasie dbamy o to, aby nasi klienci z obszaru ochrony zdrowia byli szybkim i pewnym źródłem informacji. W poznańskim szpitalu potwierdzono właśnie dwa kolejne przypadki. […] Piszę do Pana, ponieważ tu jest najlepszy kontakt, PSSE i inne instytucje przekazują informacje z dużym opóźnieniem – redakcja » 19 sierpień Szkoły wyższe zmieniają się dla studentów! Na uczelniach w Polsce studiuje ponad 22 tys. studentów niepełnosprawnych, co stanowi aż 2% wszystkich żaków. Chociaż niepełnosprawność jest kojarzona przede wszystkim z ograniczeniami fizycznymi, to wiele przypadków odbiega od tego stereotypu. Dzięki wsparciu z Europejskiego Funduszu Społecznego, uczelnie wyższe wdrażają nowoczesne systemy informatyczne, dostosowane do indywidualnych potrzeb studentów niepełnosprawnych, ułatwiając im codzienne funkcjonowanie. Cieszymy się, że razem z Kalasoft sp. z o.o. możemy być częścią tej pozytywnej zmiany! » 14 sierpień Zawalenie się mostu w Genui - rocznica Dzisiaj rocznica. Mija dokładnie dwa lata. Kiedyś na nagłówkach, dzisiaj na uboczu. W tle otwarcie nowego mostu, ale jednocześnie śledztwo, gwardia finansowa, analizy big data. Czy to jeszcze kryzys w sensie kryzysu wizerunkowego (podtyp: pełzający) czy może ze względu na otwarcie nowego mostu jest to etap sanacji? Warto pamiętać o mechaniźmie zapominania i selektywnej pamięci w ramach projektowania własnych strategii komunikowania. Zwłaszcza podczas aktywności podejmowanych w trakcie sanacji wizerunku, reputacji i zaufania realizowanych w ramach crisis management / crisis communication). Warto także zastanowić się jaka może być rola agencji public relations w trakcie realizowanych działań. Głównego komunikatora czy zewnętrznego doradcy? Zapraszamy do dyskusji na naszym kanale na FB » 05 sierpień Strategia komunikowania w sytuacji kryzysowej, a eksplozja saletry amonowej w Bejrucie Oczywiście od 4 sierpnia wszystkie oczy i obiektywy skierowane na Liban/Bejrut. Anihilowało 2750 ton saletry amonowej. Straty w ludziach i materiałowe ogromne. Jak to się dalej potoczy? Z pewnością scenariusz będzie inny, ale i tak warto sobie przypomnieć 21 września 2001 i zdarzenia we Francji. Ktoś kojarzy hasła AZF / Tuluza / Grande Paroisse / TotalFinaElf / 300 ton, 31 ofiar, ok. 2500 ciężko rannych, 8000 lekko rannych, łącznie ponad 30 tys. poszkodowanych (także materialnie)? / kilka mld USD wypłaconych odszkodowań. No właśnie, jeśli nie kojarzycie to wyjaśnieniem może byc fakt, że dziesięć dni wcześniej mieliśmy przecież 11 września atak na Dwie Wieże w USA. Warto pamiętać o tym mechaniźmie wypierania w ramach projektowania własnych strategii komunikowania (crisis management / crisis communication). Warto także zastanowić się jaka może być rola agencji public relations w trakcie podejmowanych działań. Głównego komunikatora czy zewnętrznego doradcy? W Bejrucie .... » 04 sierpień Dane statystyczne kontra przekaz oparty na obrazie Ludzie są wzrokowcami, a dane statystyczne co najwyżej mogą wesprzeć komunikaty oparte na obrazie. Warto pamietać o tym w ramach projektowania własnych strategii komunikowania w ramach obszarów crisis management i crisis communication. Przynajmniej w pierwszej fazie sytuacji kryzysowej, w której ludźmi rządzą emocje. List Burmistrza prowokuje do szeregu pytań np. czy zdjęcie wykonane o tej samej porze, czy w tym samym miejscu itd. Dobór argumentacji np. zużycia wody niekoniecznie musi być zły, pod warunkiem, że będzie się łączył z liczbą turystów w mieście, a nie na plaży. Czasami "mniej" znaczy "lepiej". Lektura listu prowokuje do sformułowania sugestii, aby w tego typu sytuacjach korzystać z usług specjalistów. Warto także zastanowić się jaka może być rola agencji public relations w trakcie podejmowanych działań informacyjnych. Głównego komunikatora czy zewnętrznego doradcy? Sam temat jest trudny, nie tylko w Polsce. Niskie statystyki śmiertelności/ zachorowań powodują, że ludzie przestają dostrzegać zagrożenie, a dla gmin nadmorskich utrata dochodu to ogromny problem. » 03 sierpień Reaktywno-pasywna strategia komunikowania firmy Garmin Niektórzy teoretycy przekonują, że zasada "szklanego domu" jest dla firmy i jej reputacji najlepsza. Tym bardziej interesująca może być obserwacja jak radzą sobie z problemem niektóre firmy zza wielkiej wody. W tym konkretnym przypadku za mało jest informacji, aby wydawać jednoznaczne opinie. Sama firma jest powściągliwa i stosuje reaktywno-pasywny styl komunikowania. Z pewnością obecna reakcja firmy będzie miała wpływ na jej postrzeganie w przypadku kolejnych sytuacji kryzysowych tego typu. Intrugujące jest jednocześnie to, czy przyjęta przez Garmin strategia komunikowania była wypracowana samodzielnie czy też była wdrożona w ramach konsultacji z pracownikami agencji public relations. »