LOTTO POZnan* Triathlon 2013

Klient:
Endusport

Lokalizacja:
Poznań

Zasięg:
ogólnokrajowy

Grupy docelowe:
- zawodnicy,
- władze,
- media,
- liderzy opinii – osoby oceniające przygotowania do uzyskania licencji IRONMAN,
- osoby towarzyszące startującym,
- lokalna społeczność – mieszkańcy Poznania i okolic.

Cel:
- popularyzacja triathlonu jako dyscypliny sportowej,
- zdobycie licencji IRONMAN,
- promocja miasta Poznania – jako jednego z najważniejszych ośrodków sportowych w Polsce,
- profesjonalna organizacja tak dużej imprezy (blisko 1500 uczestników), łączącej logistycznie 3 dyscypliny sportu, odbywającej się praktycznie w centrum miasta,
- dostarczenie kibicom również pozasportowych atrakcji (pokazy, koncerty).

Realizacja:
- zbudowanie pełnej strategii komunikacyjnej eventu,
- realizacja strategii informacyjnej (komunikaty, informacje prasowe, wywiady, odpowiedzi na pytania dziennikarzy, artykuły specjalistyczne, działania niestandardowe  - kreatywne, social media)
- organizacja licznych wydarzeń (konferencje, treningi z celebrytami, inne wydarzenia),
- obsługa medialna wydarzenia  z wykorzystaniem wszystkich kanałów komunikacji – koordynacja działań, obsługa dziennikarzy, prowadzenie biura prasowego,
-działania wizerunkowe po evencie: social media, wywiady, artykuły,
- raport medialny z wydarzenia, podsumowanie dla sponsorów.

Efekt:
LOTTO POZnan* Triathlon 2013, organizowany przez firmę Endusport oraz Miasto Poznań, był jedną z najważniejszych imprez sportowych w 2013 roku nie tylko w Poznaniu, ale i w całej Polsce. W wydarzeniu wzięło udział niemal 1500 zawodników.

Mimo stosunkowo krótkiego okresu działań PR, impreza osiągnęła sukces organizacyjny, sportowy i medialny. Regularna dystrybucja materiałów (12 informacji prasowych, 4 komunikatów, 3 artykułów, wywiady, fotorelacje, filmy) i komunikacja z mediami przyczyniła się do pojawienia się 450 publikacji o łącznym ekwiwalencie reklamowym w wysokości ponad 1,2 mln zł.

Publikacje znalazły się w mediach ogólnopolskich, jak również lokalnych. W sumie na LOTTO POZnan* Triathlon akredytowanych było ponad 80 dziennikarzy, co wspólnie z dystrybucją materiałów prasowych stwarzało możliwość komunikowania pod kątem szerokiego grona odbiorców, nie tylko profesjonalistów, ale również kibiców i amatorów.

Dzięki odpowiedniej organizacji  Triathlon wpisał się na stałe do kalendarza imprez sportowych w Poznaniu. Wielu z uczestników LOTTO POZnan* Triathlon zapowiedziało swój udział w kolejnych zawodach.

LOTTO POZnan* Triathlon w filmowym skrócie

Zobacz film na Youtube


 

^

© 1994-2016 Prelite Public Relations. Wszystkie prawa zastrzeżone. Google+