Numer 1
W NUMERZE
Analiza
Okiem mediów - mit polskiego oligarchy
Polskie media określają niektórych wielkich biznesmenów oligarchami. Najczęściej tym pojęciem określani są: Jan Kulczyk, Aleksander Gudzowaty i Ryszard Krauze. Czy mamy polską odmianę oligarchy?
Wizerunek
Większość sportowców w Polsce chciałaby być idolem mas. Niestety, brakuje im znajomości podstaw skutecznego komunikowania się
Jak połączyć sport z promocją Polski? Potrzebna do tego jest taka dyscyplina, jak kolarstwo, zawody, jak Tour de Pologne oraz organizator, jak Czesław Lang
Prawnicy, porzucając dumę z przekonania o wyjątkowości swojego zawodu, zaczynają zmieniać swój wizerunek
Lobbing
Arkadiusz Protas oraz Grzegorz Ziemniak w dyskusji na temat lobbingu w Polsce
Małgorzata Molęda-Zdziech prezentuje obszary działań polskich lobbystów w strukturach Unii Europejskiej
Kuchnia PR
Trudna sztuka prowadzenia negocjacji w sytuacji kryzysowej na przykładzie działań mających na celu zalegalizowania wyścigów samochodowych w Rzeszowie
Guerilla marketing - tanie narzędzie, które pozwala osiągnąć duży odzew medialny, coraz częściej jest na usługach działów PR średnich firm, ale też bogatych korporacji
W branży
Prezentacja laureatów konkursu Związku Firm Public Relations
Kampanie
Czy każdej akcji społecznej przyświecają szczytne cele? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, jeżeli inicjatorem jest przemysł piwowarski, a przedmiotem działań ograniczenie dostępu do alkoholu
Przy współpracy mediów, sponsorów oraz lokalnych środowisk można właściwie promować sport. Stanie się on wówczas wszechobecnym, nieodłącznym elementem wychowania młodzieży
Prasa zagraniczna
Za panowania cara Mikołaja I powstała instytucja, która wydaje się być pierwszą próbą kreowania wizerunku panującej dynastii
Rosyjscy dziennikarze nie tracą nadziei - Sovetnik
Rosyjska administracja w oczach przedstawicieli gazet, czasopism, agencji informacyjnych oraz stacji telewizyjnych i radiowych. Wyniki przeprowadzonych badań nie są zbyt optymistyczne
PRWeek's Reputation Monitor oraz Krajowy Rejestr Wiadomości wg Thomson Intermedia (NNI) publikują raporty opisujące rolę prasy przy zdobywaniu i utracie dobrego wizerunku firm
PR Świat
Rosnąca akceptacja PR związana jest m.in. z coraz większym znaczeniem PR w zakresie dystrybucji markowych artykułów
Warto skorzystać z doświadczeń wschodnich sąsiadów, by PR-u w Polsce nie postrzegano przez pryzmat czarnego public relations
PR online
Wśród działań prowadzonych za pośrednictwem e-mailingu, największą część zajmują te, które wspomagają dział public relations
PR foto
Kilka prostych przykładów na to, jak ze sztampowej fotografii szefa stworzyć materiał, który będzie się sprzedawał lepiej, niż dołączona do niego informacja prasowa
Na pograniczu
Specjaliści od sztuki "public relations" gorliwie odżegnują się od dorobku propagandy politycznej. Nie łatwo jednak oprzeć się pokusie porównań
Często wybiera się drogę przekazu tekstowego, głównie ze względu na niską cenę. Jest to jednak działanie krótkowzroczne. Taki wybór nie przekłada się na kreatywne i skuteczne formułowanie przekazu
Businessman Magazine - prezentacja redakcji przydatna każdemu piarowcowi