Numer 13
W NUMERZE
W branży
Cenny rozwój
Łatwiej dowiedzieć się, ile sztabek złota przechowuje Fidel Castro, niż ile kosztuje standardowa usługa PR.
Puste półki
Najpopularniejsze na świecie pozycje z dziedziny PR nie doczekały się jeszcze w Polsce tłumaczeń i publikacji.
Piarowiec z zawodu
Zawód "specjalista do spraw public relations" istnieje? Oczywiście, i to od 2002 roku.
Analiza
Skrzydlaty optymizm
Rynek lotniczy w naszym kraju zalicza się do najdynamiczniej rozwijających się w Europie. Powstały nowe tanie linie lotnicze, a istniejące przeżywają okres rozwoju. Nic więc dziwnego, że prasa poświęca liniom lotniczym wiele miejsca. W większości są to informacje potwierdzające dobrą sytuację ekonomiczną i tendencje rozwojowe branży.
Wizerunek
Na harleyu pomysłów
Państwowe i prywatne uczelnie wyższe na podwyższonych obrotach wchodzą w okres naborów.
Swąd spalonych staników
Dlaczego udział pań w polskiej polityce i władzy jest tak znikomy. Czy Polki nie chcą, nie mogą, a może nie potrafią?
Gloria bez blasku
Nagrody i tytuły - kiedy pomagają budować wizerunek i być "liderem" na rynku.
Na oucie
Usługi outplacementu z powodzeniem realizują firmy doradcze, pokazując, że HR i PR jadą na jednym wózku.
Więcej niż make-up
Rebranding to znak naszych czasów. Jak sobie z nim radzimy?
Kuchnia PR
Studium przypadku "Usuwamy niebezpieczniki"
Przekazy związane z BHP i szkolenia w tym zakresie są zazwyczaj odbierane przez pracowników jako nudne i sztampowe.
E-kryzys
Reakcje właścicieli Grono.net i Allegro.pl pokazały, że sieciowi potentaci nie radzą sobie z komunikacją w sytuacjach kryzysowych.
Burza na zawołanie
Nowe sposoby na brainstormy - cytrusy, kieliszek wina, miękkie sofy, a może piknik w plenerze?
Przykuć uwagę
Nie tylko treść artykułów, ale również winieta, format, typografia, kolorystyka... i trochę chaosu może uatrakcyjnić gazetę firmową.
Rok w urzędzie
Jak zgodnie twierdzą praktycy public relations, współczesne urzędy muszą działać jak firmy.
Walka na słowa
Sprostowanie musi być "zwarte, zwięzłe, jasne, czytelne i na temat" przekonuje mecenas Bogusław Kosmus.
Lobbing
Z unijnych korytarzy
Najgorsi unijni lobbyści wybrani
Kryzys węgierski dla opinii publicznej Europy Zachodniej nie był wydarzeniem medialnym na miarę rewolucji.
PR Świat
Nie taki bliski Wschód
O przygotowaniu do prowadzenia interesów w krajach kultury arabskiej opowiada arabista i turkolog Stanisław Guliński.
Prasa Zagraniczna
Ponownie na scenie - "Pressesprecher"
Odrodzenie kanclerza mediów Gerharda Schrödera.
PR online
Nikt nie jest anonimowy
Obecność w sieci może narazić na niebezpieczeństwo zarówno firmy, jak i osoby prywatne.
PR Nauka
Monitoring internetu na potrzeby działań PR.
STAŁE RUBRYKI
Dziennikarska kontra
Komentarze: Małgorzaty Mierżyńskiej, dziennikarki "Pulsu Biznesu" oraz Pawła Gadomskiego, reportera "Wiadomości" w TVP
Oko w oko
"Jak w teatrze" - rozmowa z Martą Bartkowską, specjalistką ds. PR w Teatrze Polonia Krystyny Jandy
"Na fali afer" - rozmowa z Mateuszem Piskorskim, pierwszym w historii rzecznikiem prasowym partii Samoobrona
Recenzja
Medialne public relations, Piotr Andrzejwski, Wiesław Kot, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań 2006
Sprostowanie i odpowiedź prasowa, Bogusław Kosmus, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2006
Exploring Public Relations, Ralph Tench, Liz Yeomans, Prentice Hall, Pearson Education Essex 2006
Felieton
Piar dawnych mistrzów - Sztuka wojny - sztuka strategii - sztuka komunikacji
Stała Rubryka
Postępowcy i hamulcowi
Notes PR - lokalne dodatki "Gazety Wyborczej", "Brief"
Wydarzenia z Polski
Wydarzenia ze świata
Barometr PR
Ludzie
Cenny rozwój
Łatwiej dowiedzieć się, ile sztabek złota przechowuje Fidel Castro, niż ile kosztuje standardowa usługa PR.
Puste półki
Najpopularniejsze na świecie pozycje z dziedziny PR nie doczekały się jeszcze w Polsce tłumaczeń i publikacji.
Piarowiec z zawodu
Zawód "specjalista do spraw public relations" istnieje? Oczywiście, i to od 2002 roku.
Analiza
Skrzydlaty optymizm
Rynek lotniczy w naszym kraju zalicza się do najdynamiczniej rozwijających się w Europie. Powstały nowe tanie linie lotnicze, a istniejące przeżywają okres rozwoju. Nic więc dziwnego, że prasa poświęca liniom lotniczym wiele miejsca. W większości są to informacje potwierdzające dobrą sytuację ekonomiczną i tendencje rozwojowe branży.
Wizerunek
Na harleyu pomysłów
Państwowe i prywatne uczelnie wyższe na podwyższonych obrotach wchodzą w okres naborów.
Swąd spalonych staników
Dlaczego udział pań w polskiej polityce i władzy jest tak znikomy. Czy Polki nie chcą, nie mogą, a może nie potrafią?
Gloria bez blasku
Nagrody i tytuły - kiedy pomagają budować wizerunek i być "liderem" na rynku.
Na oucie
Usługi outplacementu z powodzeniem realizują firmy doradcze, pokazując, że HR i PR jadą na jednym wózku.
Więcej niż make-up
Rebranding to znak naszych czasów. Jak sobie z nim radzimy?
Kuchnia PR
Studium przypadku "Usuwamy niebezpieczniki"
Przekazy związane z BHP i szkolenia w tym zakresie są zazwyczaj odbierane przez pracowników jako nudne i sztampowe.
E-kryzys
Reakcje właścicieli Grono.net i Allegro.pl pokazały, że sieciowi potentaci nie radzą sobie z komunikacją w sytuacjach kryzysowych.
Burza na zawołanie
Nowe sposoby na brainstormy - cytrusy, kieliszek wina, miękkie sofy, a może piknik w plenerze?
Przykuć uwagę
Nie tylko treść artykułów, ale również winieta, format, typografia, kolorystyka... i trochę chaosu może uatrakcyjnić gazetę firmową.
Rok w urzędzie
Jak zgodnie twierdzą praktycy public relations, współczesne urzędy muszą działać jak firmy.
Walka na słowa
Sprostowanie musi być "zwarte, zwięzłe, jasne, czytelne i na temat" przekonuje mecenas Bogusław Kosmus.
Lobbing
Z unijnych korytarzy
Najgorsi unijni lobbyści wybrani
Kryzys węgierski dla opinii publicznej Europy Zachodniej nie był wydarzeniem medialnym na miarę rewolucji.
PR Świat
Nie taki bliski Wschód
O przygotowaniu do prowadzenia interesów w krajach kultury arabskiej opowiada arabista i turkolog Stanisław Guliński.
Prasa Zagraniczna
Ponownie na scenie - "Pressesprecher"
Odrodzenie kanclerza mediów Gerharda Schrödera.
PR online
Nikt nie jest anonimowy
Obecność w sieci może narazić na niebezpieczeństwo zarówno firmy, jak i osoby prywatne.
PR Nauka
Monitoring internetu na potrzeby działań PR.
STAŁE RUBRYKI
Dziennikarska kontra
Komentarze: Małgorzaty Mierżyńskiej, dziennikarki "Pulsu Biznesu" oraz Pawła Gadomskiego, reportera "Wiadomości" w TVP
Oko w oko
"Jak w teatrze" - rozmowa z Martą Bartkowską, specjalistką ds. PR w Teatrze Polonia Krystyny Jandy
"Na fali afer" - rozmowa z Mateuszem Piskorskim, pierwszym w historii rzecznikiem prasowym partii Samoobrona
Recenzja
Medialne public relations, Piotr Andrzejwski, Wiesław Kot, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań 2006
Sprostowanie i odpowiedź prasowa, Bogusław Kosmus, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2006
Exploring Public Relations, Ralph Tench, Liz Yeomans, Prentice Hall, Pearson Education Essex 2006
Felieton
Piar dawnych mistrzów - Sztuka wojny - sztuka strategii - sztuka komunikacji
Stała Rubryka
Postępowcy i hamulcowi
Notes PR - lokalne dodatki "Gazety Wyborczej", "Brief"
Wydarzenia z Polski
Wydarzenia ze świata
Barometr PR
Ludzie