Marketing imprez biegowych
Od Redaktora:
"Dynamicznie wzrastająca popularność biegania w Polsce sprawia, że sportem tym zajmuje się coraz więcej podmiotów angażujących się w jego rozwój i wspierających go. W ślad za wzrostem liczby biegaczy w naszym kraju rośnie liczba organizowanych imprez biegowych. Tworzy to nowe, dotychczas nie spotykane na taką skalę, wyzwania dla tych, którzy zajmują się organizowaniem biegów.
Śmiało można powiedzieć, że mamy do czynienia z rozwojem rynku biegowego, na którym dochodzi do rywalizacji między organizatorami imprez biegowych, zabiegającymi o zawodników - nabywców usług sportowych. W warunkach konkurencji największe szanse na sukces mają ci organizatorzy, którzy w swoich działaniach przyjmą orientację marketingową, to znaczy będą kierowali się przede wszystkim potrzebami swoich nabywców, zaczną sięgać po narzędzia marketingowe, za pomocą których stworzą unikatową ofertę, przekonają do niej sportowców, sponsorów i media, wykreują pozytywny wizerunek oraz silną markę własnej imprezy.
Czytelnik znajdzie w książce odpowiedź m.in. na pytania, na czym polega marketingowe podejście do imprezy sportowej, którą należy traktować jak produkt oferowany nabywcom-biegaczom, jak skutecznie promować biegi, gdzie poszukiwać sponsorów i jak współpracować z nimi czy z mediami, dlaczego należy prowadzić okresowe badania wśród biegaczy, jaką rolę odgrywa osoba lidera zespołu odpowiedzialnego za imprezę, jakiego typu korzyści mogą osiągać różni beneficjenci biegów.
Zygmunt Waśkowski, Poznań, kwiecień 2014 r."
Książka można kupić przez stronę Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu