Numer 2
W NUMERZE
Analiza
Operacja: Wizerunek
Milczenie - sposób na kryzys
W branży
Jak uczyć PR?
W środowisku piarowców coraz częściej słychać opinie, że w zawodzie ważniejsze od wiedzy są umiejętności, a te można zdobyć tylko przez praktykę. Co zrobić, aby teoretyczne przygotowanie do zawodu było istotne?
PR dla PR-u!
Przegląd wortali branżowych poświęconych public relations
Wizerunek
PR na froncie
Potrzeba informowania mediów o tym, co dzieje się w armii, jest niezbędna szczególnie podczas prowadzenia działań wojennych. Jedno zdjęcie lub jedna krótka informacja mogą zburzyć efekt pracy wielu osób
Przejrzyste reguły
Wprowadzenie do spółki zasad nadzoru korporacyjnego ma budować jej wiarygodność oraz pokazać inwestorom, że jest właściwie zarządzana. Przekonują o tym specjaliści Polskiego Forum Corporate Governance
Dobroczynność w świetle reflektorów
Ponad 300 mln zł mogłyby w tym roku otrzymać organizacje pozarządowe, gdyby każdy podatnik przekazał na ich rzecz 1 procent podatku. Aby dostać jak najwięcej z tej puli, potrzebują one profesjonalnego public relations. Czy na rynku PR powstaje nowa nisza?
Kuchnia PR
Trening czyni mistrza
Specjaliści z wielkich funduszy inwestycyjnych bez ogródek mówią: "kupujemy akcje firmy X głównie dlatego, że jej prezes wzbudza nasze zaufanie". Otwarty, dostępny dla partnerów firmy i mediów prezes to skarb dla każdej firmy
Przebadać treść
O konieczności prowadzenia analiz treści i jej zaletach przekonuje Rafał Janowicz, prezes Instytutu Pentor w Poznaniu
Biały globalny wywiad
Przed polskimi firmami otworzył się szeroki, europejski rynek. Aby wykorzystać tę szansę, muszą wcześniej poznać jego głównych graczy. Monitoring branży i wizerunku eksportowego produktu widzianego oczami Niemca, Norwega, Francuza czy Anglika, staje się przedmiotem zainteresowania PR menedżerów polskich firm
Lobbing
Lobbing w UE - wydarzenia
Sprawozdanie z najważniejszych działań lobbingowych podejmowanych przez określone grupy nacisku. Narzędzia, cele i skuteczność ich realizacji w kontekście prac Parlamentu Europejskiego
Konsumenci UE łączcie się
Głos polskich konsumentów staje się coraz bardziej doniosły. Od ponad roku mogą oni walczyć o swoje prawa na forum unijnym
Prasa zagraniczna
Pokonfliktowy PR - Sovetnik
O wizerunku sił policyjnych ONZ na Bałkanach i w światowych środkach masowego przekazu opowiada Roman Ułanowski. W latach 2001 - 2002 zajmował on stanowisko naczelnika działu public relations sztabu policji regionu Gnilan przy misji pokojowej ONZ w Kosowie
Czeskie doświadczenie - Sovetnik
Rynki PR krajów Europy Środkowo-Wschodniej odczuwają obecnie podobne problemy. Rolę w ich rozwiązaniu przypisują sobie profesjonalne organizacje, jak np. Związek Agencji Public Relations (APRA) w Czechach
Mediendax - Pressesprecher
Dzięki media relations firma TUI, mimo kryzysu, miała wysokie notowania w prasie. Deutsche Bahn, mimo stabilnej sytuacji, wciąż traciła w oczach mediów drukowanych. Były jednak takie czasy, kiedy w Niemczech pokutowało przekonanie, że działania te nie mogą uchronić firmy przed katastrofą wynikającą z kryzysu medialnego
PR Świat
PR na wyspach
W niewielu krajach na świecie, public relations ma większe znaczenie niż w Wielkiej Brytanii. Obsesja mediów, dotycząca rządu oraz wizerunkowych katastrof monarchii spowodowała jednak, że opinia publiczna poznała działania branży PR z niewłaściwej strony
Odkrywając historię PR
Z opinii profesjonalistów wyłania się niejasny obraz początków zawodu specjalisty PR w Wielkiej Brytanii. W swojej nowej książce Jacquie L'Etang próbuje rozstrzygnąć te wątpliwości
PR foto
Zdjęcie w prezentacji
Przygotowanie merytoryczne wystąpienia jest najważniejsze, ale - jak pokazuje praktyka - wiele osób zwraca uwagę również na sposób prezentacji
Fotogeniczny sedes
Co można wydobyć z kurzu i zamętu panujących niepodzielnie w halach produkcyjnych? Osoby odpowiedzialne za wizerunek firmy muszą wiedzieć, że dobry fotograf, nawet z najbardziej przeciętnej przestrzeni, może stworzyć najnowocześniejszą w wyglądzie fabrykę
Na pograniczu
Władza w mediach
"Merkuriusz Polski" był pierwszym polskim tytułem prasowym. Jego misją, oprócz dostarczania informacji, było przekonanie ludzi do wprowadzania niezbędnych zmian i reform - tym samym, do poparcie monarszej pary
PR nauka
Słowenia i Chorwacja w modelu współorientacji
Zastosowanie współorientacyjnej teorii w zakresie problemów związanych z komunikowaniem w międzynarodowych stosunkach: przypadek Słowenii i Chorwacji
Krytyczny PR w badaniach - Journal of Public Relations Research
Perspektywa dyskursu w krytycznym badaniu public relations Life Sciences Network i Walka o Prawdę Judy Motion i C. Kay, Weaver Wydział Zarządzania Komunikowaniem, Uniwersytet Waikato
Stałe rubryki
Wydarzenia z Polski i ze świata
Barometr PR
Notes PR - Forbes
Recenzja
Ludzie
Stała rubryka